2011. október 31., hétfő

VKF 45- A vega meg a sütőtök: egyet fizet, kettőt kap

Sütőtökügyileg sekélyesek vagyunk, igaz. Sült tök, max krémleves, ami asztalra kerül belőle, noha a sütőtök nagyon egészséges, magas rosttartalmú, a- és c- vitaminban és egyéb természetes és roppant hasznos prüttymüttyökben gazdag. Állítólag dédmamám mondta mindig: "egyetek tököt és vigyorogjatok ki az ablakon!"
Így hát nyers és viszonylag feldolgozatlan formában terveztem előállítani a vidám színű kerti hólyagot. Aztán lett belőle egy bónusz is. Angolosan, amúgy Harry Potter-módra.

SÜTŐTÖKLÉ A HÁROM SEPRŰBŐL


- 2 nagy alma
- 2 nagy répa
- 1/4 sütőtök
- fél kiskanál fahéj, késhegynyi szegfűszeg, kis szerecsendió

A zöldségeket megpucoltam és hasábokra vágtam. Mindenekelőtt a sütőtököt fejtem meg gyümölcscentrifugával, és a rostját kiszedtem egy tálkába, mert még kelleni fog. Aztán kipréseltem az almát és a répát is, a leveket összevegyítettem, és fűszereztem. Fantasztikus. Komolyan, jobb, mint hittem, édesítés nem is kell bele. Kb. fél liter 100%-os lé lesz belőle, ami jó sűrű. Hígítani lehet 1-2 dl ásványvízzel, úgy nem szorul bele a szívószálba a dzsúsz:D

ROXFORTI TÖKÖS DERELYE (ami nem derelye ezúttal, de hasonló) Dobby receptje.



- az előző receptből félretett sütőtökrost
- 2-3 ek. olívaolaj
- fél tk. só
- fél tk. kakukkfű
- bors
- 1 csomag leveles tészta
- 1 tojás
- lenmag/tökmag/szezám, nekem len volt, noha a tört tökmag stílusosabb lett volna:)

A leveles tésztát félbevágtam, kinyújtottam és a felső felét beirdaltam. Kikevertem a tökrostot a sóval, borssal, kakukkfűvel, olajjal. Anya szerint vaj jobb lett volna, de későn mondta. Ki lehet próbálni. A krémet a leveles tésztába töltöttem, azt falatkákra vagdaltam, tetejét lekentem tojással, megszórtam lennel. Közepesnél kicsit erősebb lángon 15-20 perc alatt sült szép látványpékség-stílusúra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...