2011. október 24., hétfő

alkoholprojektek

a gyömbérsör sikerein felbuzdulva (bár tökéletesnek még mindig nem tökéletes, cifráznom kell rajta hogy valóban pörfikt legyen) egy ideje foglalkoztat a házi sörfőzés is, és a kínai rizsbor előállításának mikéntje.
Mindegyik ütközik némi nehézségbe, iyenek pl. a törvények, miszerint még házi fogyasztásra sem lehet sört főzni- pedig azért a szar sör sem tud olyan rossz lenni, mint a szar bor, amit pedig igen sokan pancsolnak otthon- így egy csomó anyag beszerezhetetlen hozzá. a törvények azonban változnak, és ha minden igaz, hamarosan sok hobbi-sörfőző juthat hozzá a szükséges alapanyagokhoz. A mézsörre is kíváncsi lennék, csak egy kiló igazi méz, egy kísérlet kedvéért, nem olyan kis befektetés, mint egy kiló rizs vagy maláta.
Az orosz kvász is izgat. csak kenyeret kellene hozzá sütnöm, megfelelőt, receptem ehhez is van.
Almabor receptem is elég bevált van, csupán az alma drága valamiért...pár éve volt 50ft/kg-os, normális magyar alma a piacon! mi történt idén???

A kínai rizsborhoz a rizs még beszerezhető, a rizspogácsa-borélesztő az, amit még ebayen sem találok. ki fogom próbálni sima borélesztővel, nem lehet olyan nagy baklövés, kémiailag legalábbis.
A sörhöz pedig néztem felső- és alsóerjesztésű élesztőket, malátát, komlót is. a malátával csupán annyi a baj, hogy őrleményem van, amit kenyerekbe használnak, azt olvastam megfelel, csak recept nincs hozzá, tehát kísérletekre lesz szükség itt is...valamint egyelőre cél az iható, nem a tökéletes. nem bonyolítom túl az élesztőproblémát sem, használom amit találok, aztán meglátjuk.

Az erjedés a barátunk, gondoljunk csak a joghurtra, sajtra, savanyú káposztára! a kísérletezésből semmi baj nem lehet. Az erjesztett alkoholok biztonságosak. Ha valami rossz, az mindig eléggé nyilvánvalóan rossz ahhoz, hogy baj ne lehessen. Bízom a képességeimben ennyire:)

Másik meg, 3000 éves kultúrák képesek voltak sört főzni, alkoholt erjeszteni. nekünk ne sikerülhetne?:)

Természetesen nem az ivás az elsődleges mozgató, hiszen nem hiszem, hogy sok esetben olcsóbban jövök ki. Az alkotás és a tudás megszerzése-az az igazi, ami miatt megéri ötliteres kannákat kerülgetni! (ja, és mert kínai főzöbort alig lehet kapni itthon, ha meg igen, méregdrága)

szóval, stay tuned. már ha érdekelnek valakit a kis konyhai pancsolásaim:)

6 megjegyzés:

  1. ezen kísérletek itt olvasandó megosztására mind-mind vevő vagyok/leszek. lásd ugye gyömbérsör, ügy kerültem Veled képbe
    (megjegyzést hagytál nálam akkoriban).
    szóval rajta, ezt tényleg árgus szemekkel követem.

    VálaszTörlés
  2. :) örülök ha sikerült felkelteni az érdeklődésed:) ha beindul az őszi szünet, szerintem ezek a projektek is nekilódulnak majd, lesz időm ugye főzőcskézni, meg itt is hagyhatom őket a szobában (már amelyikre nem kell figyelni annyira)

    VálaszTörlés
  3. őszi szünet jelige alatt érdeklődnék: történik valami alkohol fejlesztés mostanság?

    VálaszTörlés
  4. sajnos nem, nem sikerült kannát/hordót szereznem:(
    rizsbor ügyben még mindig az élesztő a baj, almaborhoz almám nincs egyelőre. De már izgatnak ezek engem is nagyon...
    csak szünet előtt kicsit felgyorslutak az események, aztán otthon voltam, vissza meg csak most értem... de talán lesz egy békés hétvégém erre is! (meg talán találok kannákat is:S )

    VálaszTörlés
  5. hmmmm...kanna....
    almaborral az a nagy helyzet, hogy hosszú, nagyon hosszú az érési, kifővési ideje. idén nem, más években készítettünk.

    milyen élesztő kell a rizsborhoz? (na, nem mintha itt egyszerű lenne hozzájutni)

    VálaszTörlés
  6. igen sajna tudom, de ami receptem van, az kipróbált, és állítólag 2-3 hónap elég neki. fene se tudja hogy mennyire korrekt az úgy...
    rizsborhoz pedig egy kínai élesztőgombóc kellene, amit kif. rizsborhoz használnak, jiu-bing a neve, kiejtve tyiu-ping. sehol nem láttam még:(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...