2011. október 9., vasárnap

Paradicsomszósz-befőzés

Már nem is írom, hoyg télire, mert esélytelen, hogy amiket én így nyár végén összeöntögettem és üvegekbe zárva jól eldugtam a kisszekrény alatt, kihúznák akár decemberig is...ajvárból már csak egy üveg van, ecetes ubiból 2. Aszalt paradicsom alig. És most a paradicsomszósz sem ígérkezik hosszú életűnek...

PARADICSOMSZÓSZ TÉLIRE(?)
- 3 kg paradicsom, a nagyobb darabokkal csak a saját dolgunkat könnyítjük meg
- 2 nagy fej hagyma
- 1 fej fokhagyma
- olívaolaj
- só, bors
- 2 ek balzsamecet
- nagy csipet száraz kakukkfű
- maréknyi friss bazsalikomlevél

A paradicsomot gondosan megmostam, bemetszettem és leforráztam, majd miután kihűlt, megpucoltam. A levét-magjait szűrőbe (ami alatt tál van) nyomtam, a kis szöld szárbigyókájáról meg lemarcangoltam a gyümölcshúst, egy másik tálba. Míg ezzel játszottam, a felaprított vöröshagymát lassan, egy deci olívaolajban megdinszteltem. A hagyma alatt feljebb vettem a lángot, és belereszeltem a fokhagymát is, amit picit megpirítottam. Ráborítottam a paradicsomhúst, és annyi, kinyomkodott levet, hogy úgy kábéra ellepje. Egy liter paradicsomlé ezután még maradt is, és két legyet üthettem vola egy csapásra, hogy készül egy paradicsomleves is, de T. rárepült és megitta zellersóval. Legalább ízlése van:)
Na, szóval a paradicsomot elkezdtem főzni lassan, és sóztam, borsoztam, és két ek. balzsamecettel adtam neki igazán külöönleges ízt. Igaz, vörösbort akartam, de nem vettem, úgyhogy balzsam ment bele, de talán még jöbb ötlet is lett! jó színt adott neki és kellemes ízt is!
Egy óra rotyizás után a paradicsomok is elég szétfőttek, és egy kicsit, épphogy csak annyit, hogy mosogatnom kelljen, megbrummogtam turmixgéppel az egészet. Eztán ment bele a kakukkfű és az apróra vágott bazsalikom, és ezekkel még 10 percig forraltam. Steril üvegekbe tettem, és egy éjszakát dunsztoltam őket.
4 db 4 decis üveggel lett. Plusz egy liter paradicsomlé. 400 ft volt a 3 kg paradicsom, szóval üvegenként alig lehet 130ft az átlagár. és nincs benne semmi olyan gyári cuccmucc, amit nem szeretnénk.
Isteni jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...