2011. október 16., vasárnap

Lekváros bukta, mer' azt szeretem!

Nemtom ki ismeri a székelyes viccet, de a jutúblátogató közönség bizonyosan: székely meg a fia fát vágnak az erdőn. Egyszer csak kiált a fiú: -Édesapám, maga felé dől a fa! Mit csináljak? - Lekváros buktát, mer' azt szeretem!
Igazából sose jutott nekem eszembe, hogy annyira nagyon szeretném a lekváros buktát, ettem uszkve 8 éven kersztül a menzán kábé kéthavonta, ettem egész életemben sajnos csak évente egyszer, nagymamámnál. Tehát így eddigi 22 évem során egyszer se jutott eszembe, hogy ó öcsém, de ennék egy lekváros buktát.
Aztán egyetemre jöttem és 4 éve nem ettem. Nna most rámtört.

LEKVÁROS BUKTA
- fél kg fehér liszt (70 ft)
- 5 dkg vaj (80 ft)
- 2 dl tej
- 4 ek. cukor
- fél kocka élesztő
- csipet só
- két tojássárgája (30 ft, tojásfehérjét nem számolom veszteségnek, mert lefagyasztom)
- 1 doboz sütésálló nemlekvár, hanem gyümölcsíz, egyes nyelvek szerint hitlerszalonna ( ha tudja valaki, miért ez a neve, kap tőlem egy buktát) (350 ft)
- 1 tojás (30 ft)

a tejet meglangyosítottam, és belepakoltam a cukrot meg az élesztőt. A fél kiló átszitált liszt közepére egy kis mélyedésbe két tojássárgáját pottyantottam, rákockáztam a langyos vajat, és mután felfutott, ide öntöttem az élesztős-cukros tejet is. Mintha nagymamám csinálná...  Ruganyos, sima, tálról minden morzsit összeszedő, mosolygós babapopsi minőségű tésztát dagasztottam, amit duplájára kelesztettem. Kis átgyurmászás után kinyújtottam olyan 1 cm vastagra, és 2x 5 vágással 18 egyenlő részre vágtam, ugyanennyi részre a lekvárt is. Mindegyik tésztaszelet közepére tettem egy szelet lekvárt, és bebugyoláltam őket. tepsibe ültettem őket, majd egy plusz felvert tojással kentem meg a tetejüket. Majdnem teljes kakaón üzemelő sütőben negyed óra-20 perc alatt sült meg igazán szépre. Azt hiszem, a menzán mindig jókai bableves után volt bukta. Nem egy kapós kombó...
kb 600 ft befektetéssel 18 db igazi nagyis, menzás, illatos, gumicukorlekváros, foszlós, hízlaló, szocreál lekvárosbukta állíttatott elő. Jeee.

1 megjegyzés:

  1. Szia, azért "Hitlerszalonna", mert abban az időben találták ki, és olyan az alakja, mint egy tábla szalonnának, meg szeletelhető.:))

    További jó sütegetést kívánok,
    PusiKat.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...