2011. október 11., kedd

Cukkinis-túrós lepény és a legkirályabb forraltbor

Tegnap a nagy cidrire való tekintettel csupa lélekmelengető kaját csináltam, és egyúttal megtartottuk az év első forraltborozását is (Skilton örök érvényű klasszikusának, a Buddhizmus rövid történetének társaságában). Szóval rittyentettem egy izmos palóclevest, pörgettem ezt a csodás lepényt, és összedobtam a remekségességes forraltboromat.
(a könyvről pedig: ki az a KÖCSÖG, aki kilopja a könyvtári könyvből, amit biztonság kedvéért csak fénymásolva adnak az ember kezébe, a KÉT LEGFONTOSABB FEJEZETET, mert neki az KELL? ilyen önző bunkó állatokat de tényleg)

CUKKINIS-TÚRÓS LEPÉNY
a kép szarabb, mint általában. bocsi. 
- 25 dkg liszt
- 12 deka margarin
- fél tk. só
- 1 tojás
- csipet kakukkfű

- 250gr. krémesebbfajta túró
- 1 ek tejföl
- 2 ger. fokhagyma
- 1 cukkini (olyan 40 dekás)
- 1 ek olaj
- 1 tk. kakukkfű
- 1 tojássárgája
- só, bors

Az első 5 hozzávalóból hideg kézzel, hideg margarinból, hideg konyhában, hideg lábujjakkal és orrvéggel hideg tésztát gyúrtam, amit hidegen pihentettem hideg 30 percet. Ezalatt lereszeltem a megmosott cukkinit, és kis olajon, lesózva, elkezdtem dinsztelni, míg ki nem adta a levét, és elkezdett lepirulgatni. Levettem a tűzről, belenyomtam a fokhagymát, belekevertem a tejfölt és a túrót, majd a tojássárgáját is. Fűszereztem még, majd kivajazott nemtommilyenformába (gyümölcstorta? lepény?) helyeztem a szép kör alakúra és olyan 7mm-esre nyíújtott tésztát, és belekentem a tölteléket. Volt egy kis szikkadtka sajtvég (olyan 5 deka), azt reszeltem még rá, hogy megnehezítsem a saját dolgomat, mikor vágni kell. kb fél óra alatt sült meg a kb 180 fokos sütőben. (5-ből 4-es fokozat, mintha jelentene bármit is a kolis sütőknél...) Kihűlve szerintem jobb volt, de melegen se semmi.

FORRALT BOR
fénykép nincs, bocsi, mire észbe kaptam, nem volt... Sok kolis összejövetelen keresztül tesztelt formula. Persze mindenki másra esküszik... én erre.

- 2 üveg közepesen ratyi, vagy csak átlagosan pusztulatos vörösbor (400ftos kategória...bár igaz, hogy készült már koccintósból is)
- 1 narancs, karikázva
- 1 filter fekete tea (ebből sem kell a nagyon aromás-flancos)
- 5-6 db egész fahéj-darabka (darabja kb 3 cm2 területű:D)
- 5-6 db egész szegfűszeg
- 3-4 db szegfűbors
- 5 vékony szelet friss gyömbér
- 2 csillagánizs
- 10-15 deka cukor, ki mennyire cuppogósan szereti, és mennyire volt édes a bor

ezeket mind belehajigáljuk és öntögetjük a fazékba egy fél liter vízzel együtt, és fedő alatt (el ne menjen az a drága ereje) felforraljuk. C'est tout. Egyébként ehhez már csak egy kis rum kéne és kicsit tolni a tea-bor arányon, és máris lenne egy klassz grogunk... egyszer majd leírom azt is.
Egészségére mindenkinek!

1 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet, majd kipróbálom egyszer fekete teával is. Én amúgy ezen az oldalon találtam pár forralt bor receptet, érdemes kipróbálnotok Őket, tök jók vannak http://minu.me/-vinopedia

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...