2012. október 21., vasárnap

Csökkentett CHs bucik

Low-carbnak nem mondanám, mert azért darabjában még mindig van 15 gr CH, de valami varázslatos módon 15 gr fehérje is, szóval nekem tökéletesen megfelel egy reggelire, vagy edzés után, vagy akár még vacsorára is. Sőt, asszem a 160gr CH-diétásoknak is.

Egy kis fűszerrel nagyon finom zsemlék lesznek és még az a szejtán-íz is barátságosabb!

GLUTÉN OVERLOAD BUCIK (azért glutén overload, mert a liszt fele, konkrétan, búzafehérje. ami sokaknak nem jó, de akiknek nincs vele gondjuk, azoknak igen, mert, itt jön a varázsszó: komplettálni fogjuk!)

- 1 bögre szejtánpor
- 1 bögre tk. tönkölyliszt (magasabb fehérjetartalmú és egészségesebb, mint a sima búzaliszt, de az is tök megfelel)
- fél bögre csicseriborsóliszt, szójaliszt vagy bármilyen egyéb babliszt
- fél kocka élesztő
- 1 tk. oregano
- 2 tk. só
- 1,2-1,5 bögre víz + 1 ek. olívaolaj

A liszteket összekevertem, sóztam, fűszereztem. Meleg vízben felfuttattam az élesztőt, és tésztát dagasztottam. Nem nagyon kell dagasztani ugyan, a sok szejtántól expandergumira hasonlító állagú lesz hamarosan, inkább gyúrásszerű mozdulatokkal érdemes összedolgozni.
Meleg helyen megkelesztettem, fantasztikusan nagy és kemény lufi lesz belőle, nagyon szépen kel. 8 egyenlő részre osztottam, amiket zsemlékké formáztam (Limaránál van egy jó videó a göngyörgetés technikájáról), tetejüket bemetszettem, majd olyan kisebbféle bolti zsemle méretűre kelesztettem őket megint. Forró sütőben 20 perc alatt sültek nagyon szépre:)

1 db 115 kcal, 15 gr ch, 15 gr fehérje 2 gr zsír, 2 gr rost.

5 megjegyzés:

  1. Szia Mókus! Azt szeretném kérdezni, hogy a szójalisztet szerinted kilehetne cserélni mondjuk valamilyen maglisztre? Most speciel lenliszt meg tökmaglisztem van itthon, de mondjuk ez lényegtelen... Illetve, hogy kb. mekkorák a bögréid? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A bögre nálam a standard 2,5 decis, az amerikai mércés.
      Akkoriban, amikor ezt a fajta bucit készítettem, még nem használtam magliszteket, most már inkább glutén helyett is azt használom- van egy olyan gyanúm, hogy kicsit megterhelt ez a mértéktelen gluténfogyasztás- de ebben az esetben a szójaliszt vagy más bab- hüvelyesliszt azért lenne fontos, mert komplettálja a nem teljesértékű búzafehérjét, pontosabban az aminosavak, amik egyikből hiányoznak, pont megvannak a másikban, és így összességében a bevitt fehérjék hasznosulása jobb lesz.
      Ettől eltekintve "kémiailag" nemigen látom akadályát.
      Ha magliszttel szeretnél kenyeret készíteni, akkor azt javaslom, amit mostanában enni szoktam: 1-1 ek. kókusz-, lenmag- és mandulalisztet és egy csipet sütőport egy ek. vízzel és nagy tojással keverek ki egy bögrében, és mikróban sütöm meg 2-3 perc alatt. gyorsan megvan, mindig friss, a porokat előre bekeverheted és reggelente csak egy "instantkenyeret" kell összezutyálnod :)

      Visszatérve a búzafehérjés kenyérre: ha nincs a gluténnel emésztési problémád, akkor is csak azért ajánlom a szója- (vagy csicseri-)lisztet, mert tápértékileg sokkal többet ad eképpen az egész együtt. De ha babfélék mellé, vagy hummusszal, vagy hasonlóval fogyasztod, ez az ügy át van hidalva.
      Ha a fehérjehasznosulás nálad nem annyira szempont, mert pl. csak chcsökkentés miatt készítenéd így a kenyered, nem hinném, hogy gondot jelentene, hogy maglisztet használsz.

      huh, eléggé terjengős válasz lett. de remélem megválaszoltam amire kíváncsi voltál:) ha nem, írj bátran:)

      Törlés
    2. jut még eszembe: a tönköly- és szójalisztet egyszerre kiválthatod ezékiel-kenyérliszttel, amiben már vegyítve benne van mindkettő, sőt több is!

      Törlés
    3. De aranyos vagy, nagyon szépen köszönöm, hogy ennyire részletesen belementél! Idáig nem is voltam ezekkel tisztában, csak nagyon felületesen, de így már világos! :) A cél a ch csökkentés lenne, de a fehérje se utolsó dolog, úgyhogy akkor mindenféleképp maradok az eredeti verziónál, amúgy nincs különösebb gondom a szójával, csak pont elfogyóban volt a liszt és gondoltam megkérdezem! Meg a mikrós kenyered is kipróbálom, az legalább gyorsan kész van! :) Mégegyszer köszönöm a segítséged! :*

      Jajj azt még megkérdezhetem, hogy Te mennyi ch-t és zsírt szoktál enni?

      Törlés
    4. Igazán nincs mit:)
      Én mostanában CHt olyan 50-75 gramm közt, az is gyümölcs meg zöldség, meg ami a fehérjeporban, maglisztekben, esetleg babfélékben van hébe-hóba. Ha futni megyek, aznap eszem rizst vagy zabot is, ha súlyemelni, akkor inkább csak gyümölcsből többet.
      zsírt, fehérjét "mértéktelenül", nem is igazán lehet belőle annyit megenni, hogy valóban túl sok legyen. olyan 80 gr zsír, 120 gr fehérje környékén. Ezen már nem aggódok annyira. Egy évig számoltam, de már eléggé beálltam egy fenntartható étkezési sémára, úgyhogy ha grammra nem is, kábéra, megszokásból tudom, hogy mit és mennyit jó ennem.
      Persze nem mindegy, hogy a zsír az csakis tiszta, tehát természetes cucc, mint olíva, len-, kókuszzsír, jó minőségű tejszín és vaj, húsok zsírja. Margarint és napraforgóolajat már nagyon régóta nem eszem.
      Ha kérdésed van, írj nyugodtan:) jó ha van kivel beszélgetni! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...