2012. október 15., hétfő

Diákcsemegecsirke

Bizonyára nem én vagyok az egyetlen, aki frankón rühelli, hogy a diákcsemege több, mint fele földimogyoró meg mazsola. És, miután a lényeget kiválogatta az ember, nemigen lenne szíve azért azt a méregdrága diákcsemege-maradékot úgy elszórni. Úgyhogy kitaláltam valami egészen kellemes maradékeltüntető módszert, egy amolyan kínaias beütésű csirkehúsos stir-fry képében.

DIÁKCSEMCSIRKEGEcsirkediák...izé.

- 25-30 deka csirke/pulykamell, felkockázva (500 ft)
- 2 gerezd fokhagyma
- egy nagy marék földimogyoró-mazsola keverék (100 ft)
- 2 ek. szezámmag
- 1 ek. édes sötét szójaszósz
- 1 ek. világos sós szójaszósz
- 1 ek. cukor vagy méz
- fél tk. ecet
- csiliszósz
- pici olaj
- kínai fűszerkeverék
- csipet őrölt fahéj

Serpenyőt hevítettem, amiben szárazon megpirítottam a magokat, mogyorót, és fene válogatja ki, a mazsolát is. Kiöntöttem egy kis tálba. Eztán a forró serpenyőben kis olajat hevítettem, és megpirítottam a csirkemellet. Eztán nyomtam rá a fokhagymát, és ezzel is sütöttem még egy picit. Fűszereztem és ráöntöttem a magokat is, majd a szójaszószokkal, ecettel, csiliszósszal ízesítettem, összefőztem az egészet. Mikor már újra le-lekap, megszórtam cukorral és ráégettem kicsit.
Én salátával ettem, de természetesen ez is rizs vagy szójaszószos sült tészta mellett frankó igazán...

két nagy adag vagy három átlag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...