2013. május 20., hétfő

Lisztmentes okarasütemény

Tegnap megint szójatejet főztem (továbbra sem tudok felülemelkedni az irreálisan magas kereskedelmi árán) és mint szokás szerint, maradt egy tálka okara. Sokszor került már a komposztba, de mindig fájó szívvel. Most inkább kísérleteztem. És nagyon jó lett!

OKARASÜTEMÉNY

- 1 bögre okara (kb 100 gr szójabab "megfejése" után visszamaradó babpüré)
- 1 érett banán
- 5-8 szem datolya, ledarálva (vagy cukor, vagy édesítő)
- 2 tojás
- 2-3 nagy ek. őrölt lenmag
- 2-3 nagy ek. kókuszreszelék
- 50 gr zabpehelyliszt
- 1 tk. őrölt bourbon vanília
- 1 tk. sütőpor

A banánt és a datolyákat leturmixoltam, majd felvertem vele a tojásokat, és belekevertem az enyhén nedves okarát. Ezután a száraz hozzávalókból annyit kevertem bele, hogy a tészta tésztaszerű legyen- kezdtem a darált zabbal, aztán ment a lenmag, végül a kókusz. De szerintem békésen felvesz még többet is.
20 percet sült közepes lángon, tűpróbáig.

Az eredmény kellemesen szaftos, vaníliás-kókuszos-banános turmixra emlékeztető, nem túl levegős de egyáltalán nem fojtósan tömör, üdítő reformsütemény lett. Igazán laktató, tele van rosttal és egészséges dolgokkal. Kiváló reggeli, uzsonna! :)

7 megjegyzés:

  1. Mit lehet beletenni az okara helyett?? Vagy anélkül esélytelen a legyártás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. helyettesíthető leturmixolt tofuval, úgy olvastam :)

      Törlés
  2. nagyon tetszik a blogod.felíratkoztam hozzád.nekem is van gasztroblogom,csak ritkán van időm a konyhában aktívkodni.

    nézz be hozzám:

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    VálaszTörlés
  3. Szia! Annyira imádtam a tofus kajáidat, de sajnos eü. okok miatt pár hónapja nem ehetek. De tőled tanultam ezeket a finomságokat, hogyan kell elkészíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. NAgyon örülök, ha tudtam újat mutatni! :) De hát a szója elég potens növény, valóban vigyázni kell vele annak, akinek gondjai lehetnek vele. Remélem semmi komoly! :)

      Törlés
  4. Hol kapható okara? Sajna még nem futottam vele össze sehol.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itthon sajnos nem kapható, hacsak a kapy úti (19. szám) tokyoplaza nevű japán-koreai élelmiszerbolt nem tartja, szárított formában.
      Otthon, a szójatejfőzés melléktermékeként, ami "elhasználandó", mert nincs szíve kidobni az embernek- sokkal hasznosabb alapanyag, mintha venni kéne.
      Helyettesíthető egyébként, úgy olvastam, leturmixolt tofuval vagy konzerv babbal.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...