2013. január 8., kedd

Rosé röfisteak

A véres húsoknak nagy rajongója lettem. véres hátszín, rozé kacsamell, könyéken csurgó szaftú, csontról rágott T-bone steak... ahhh.
Olcsóbb (?) húsból is jó ám! Pláne, ha tökvéletlenül félárashoz jutunk...hmmm...akkor bizony bbqmalac lesz!
A karaj sokaknak "száraz". Na de kérem, bélszínt sem sütne kolbásszal töltve az ember két órát 200 fokon! Karaj, az hirtelen való. Rántva, nem papírráklopfolva, benne a csonttal. steaknek, hirtelen sütve, vagy akár egyben, serpenyőben forgatva pirítani, míg a közepe csodás rózsaszín marad... uhh!

KARAJSTEAK
Pácot kevertem:
- 1 tk mézzel, sóval, borssal, fokhagymaporral, csípős és füstölt paprikával pácot kevertem, és bekentem vele a több, mint két centi vastag csontos karajszeleteket, és vajon-olívaolajon, forró serpenyőben oldalanként 2 perc alatt megsütöttem. Egyszerűbb, mint egy tojásrántotta!

Jó étvágyat!

EDIT: ja, és a csontot semmiképpen nem szedném ki belőle, a csont mentén még omlósabb és finomabb a hús. Nem kell megijedni, ha sűrű, csillogó vörös, szinte körömlakkszerű lé csurog belőle, az a csont nedve, és a hús "sültségi" állapotához semmi köze.

3 megjegyzés:

  1. Jóféle! Épp a héten készítettem karajt, (jó régen volt már), és mit ne mondjak, elég száraz lett.

    Szóval ezt majd biztosan kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, a karaj valóban hajlamos rá, de ez azért van, mert nem "bélszínként" kezeljük, holott tulajdonképpen ugyanaz a része, mint a marhának. Segíthet még, ha nagyon sokáig és alacsony hőfokon sütjük, de sok helyen azt mondják, hoyg a legjobb tényleg csak serpenyőben körbepirítani, és aztán, esetleg, ha vastag vagy idősebb, sütőben pár percet még rásegíteni. Remélem jól sikerül majd! :)

      Törlés
    2. ja, és egyébként ha nem szeletelve lett volna eleve, akkor jóval vastagabb szeletet vágattam volna hentessel az egyujjnyinál... úgy igazán jó rózsás marad a közepe!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...