2013. január 12., szombat

Joghurtos piskóta banánnal, csokival és kókusszal

A joghurtos kevert tészta tökéletes alapja muffinoknak, de még tortáknak is, és nagy eséllyel van hozzá minden otthon is, tehát még csak kétszer sem kell meggondolnunk, hogy "mire kell majd később az a tíz deka vaj" vagy "basszus, már megint kiszáradt az élesztő". Emellett nagyon jól variálható mindenféle gyümölccsel, vagy akár a joghurt ízesítésével is, plusz a tetejére kent tortakrém, csokimáz vagy cukorkéreg egyenesen ünnepivé, elegánssá is tehet egy ilyen egyszerű sütit!

JOGHURTOS PISKÓTA (csoki, banán, kókusz ízeivel)

- 3 dl joghurt (két pekec)
- 3 tojás
- 1 dl olaj
- 1 tk. vaníliakivonat

- 2,5-3 joghurtospohár liszt (1,5 decis)
- 1 joghurtospohár cukor (ezzel nem túl édes, én nem szeretem nagyon édesen, plusz a banán, meg a csoki is eléggé megdobja)
- 1 joghurtospohár kókuszreszelék
- 1 cs. sütőpor
- csipet só

- 1 nagy banán
- 1 derékba tört tejcsokimikulás (vagy: 90 gr-egy tábla-csoki)
- egy marék kókuszreszelék

A joghurtot, tojást, olajat, vaníliát és cukrot simára kevertem, majd hozzáadtam a kókuszt is, majd három részletben a sütőporos-sós lisztet. A kókusz zsírtartalma szerintem elég sokat számít a massza nedvességében, úgyhogy lehet, hogy kell még liszt , hogy tejfölsűrű legyen.
A tészta felét sütőpapíros kenyérformába öntöttem és elegyengettem, majd középen egy csíkban belepottyantgattam-tördeltem a banánt, és befedtem a maradék tésztával.
25 percet sült kb 180 fokon (a maxnál kicsit lejjebb, de nem közepes láng). Tűpróbával ellenőrizhető.
Mikor  megsült, a még forró süteményre rátördeltem egy napon magába roskadt nestlé mikulást, és öt perc múlva elkentem, mint csokimáz, és megszórtam kókusszal.

Igencsak kívánatos, sajnálom, hogy nincs róla fotóm, ajándékba vittem...és kapkodtam, mint rendszerint :) Muffinként is megállja a helyét biztosan!

tapasztalat: jobb, ha egyben fektetjük a banánt a tésztába, mert a szétnyomott egy kissé folyik majd a végén... hoppá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...