2012. december 17., hétfő

Tigriskeksz 老虎饼干

Kínai sütirecept a tigris évének ünneplésére, eredetileg fekete szezámmal és mandulával készült, de tudván, hogy a környezetem nem biztos, hogy jól venné az efféle ízeket, europizáltam kicsit, és narancsos-kakaós tigriseket készítettem.
Nagyon látványos, nagyon tetszik:)

TIGRISKEKSZ


- 17 dkg vaj
- 1 bögre cukor
- 2 bögre liszt
- 1/2 tk. szódabikarbóna
- 1 nagy tojás
- 2 ek. kakaó
- 1 narancs reszelt héja

A cukrot a puha vajjal krémesre kevertem, majd hozzáadtam a tojást, ezzel is simára vertem, majd apránként a szódás lisztet is beledolgoztam.
Kettévettem a tésztát, egyik felébe először belereszeltem a narancsot és összedolgoztam, másikba pedig a kakaót kevertem bele fakanállal.
mindkét tésztagombócot négyfelé osztottam és hurkákra nyújtottam, és egymásra pakoltam-lapítottam őket, és egy nagy hengert formáztam végül a csíkos tésztából. ezt alufóliába csomagolva egy délutánt pihentettem a hűtőben.
Félcentis szeletekre vágtam, majd 200 fokos sütőben 6-8 perc alatt sütöttem őket szépre, készre.
Nagyon fincsi!

Eredeti: itt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...