2012. augusztus 28., kedd

Egy "tökolyan, mint az igazi" kenyér

Bevallom, elég erős kétségeim voltak ezzel a kenyérrel kapcsolatban, mert ugye csináltam már szejtánt, és gondoltam hogy ebből csak egy nagy, szottyos buci szejtán lesz... aztán mégse! :O hoppá!

(ja, és megintcsak bocsi a lowcarb receptért, lehet már uncsi vagyok :( )

FEHÉRJEKENYÉR


- 1 csésze búzasikér
- 1/2 csésze zabpehelyliszt
- 1/2 csésze szójafehérje
- 1 tk. só
- 1 ek. olívaolaj
- fél kocka élesztő
- 2 tojás
- 1 csésze víz

Az élesztőt felfuttattam a langyos vízben, majd belekevertem a tojásokat és az olajat is. A száraz hozzávalókat is összekevertem majd beleborítottam a nedveset, és összegyúrtam. Dagasztani nemigen kell, lévén hogy az egész glutén, de álljon azért össze egy bucivá... Egy órát kelesztettem, majd enyhén kinyomtam belőle a levegőt (átgyúrni nemigen lehet), és 20 perc múlva forró sütőben 20-25 percet sült.

Egészen meglepődtem! Finom (na jó, ha valaki a szója ízére érzékeny, az ki fogja érezni, de szerintem néhány bolti kenyér ízét nézve, nem jogos a panasz), puha héjú, lyukacsos, illatos kenyér lett. Igaz, hogy kicsit rugósabb, mint a bolti, na de ha valaki evett már igazán jó kenyeret, azt ez se fogja meglepni.
Nem morzsálódik, langyosan is szép, vékony szeletet lehet vágni, pirítani is lehet.
Fantasztikus :O
Az EGÉSZ kenyér tartalmaz 67 gramm szénhidrátot összesen, ráadásul mind lassú felszívódású, úgyhogy ez egy epic win. És feltehetőleg nem pénzeltünk hozzá egy zsíron megmilliomosodott önjelölt egészségtudóst sem. Ójee.

EREDETI RECEPT

13 megjegyzés:

  1. Az utolsó bekezdés igen ütős lett:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ehem, hát igen. Egyszer majd erre is kitérek... :)

      Törlés
  2. Ennyi adagból mekkora kenyér lesz? A képen nagynak tűnik, de a hozzávalók kevésnek... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. valóban nem nagy, de tömör:D kb. akkora, mint két nagy, felfújt ipari zsemle egymás mellé téve, csak éppen fél kilóval nehezebb:)
      Melegen finomabb, mint hidegen, de persze a feltét íze elveszi a figyelmet a szójáról, ha zavarna. Pirítva kifejezetten jó. Olyan 4-5 napig áll el.

      Törlés
  3. Megsütöttem a kenyeret. Még szokni kell az ízét, de semmiképpen sem rossz. Nagyon jó alternatíva. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hm, hát igen. Időközben rájöttem egyébként hgoy nem is a szója, hanem inkább a sok szejtán az, aminek olyan erős "ázottkenyér" szaga/íze van, de valóban csak megszokás kérdése. Sajnos jobb megoldást ennél a kenyérnél egyelőre én sem találtam, esetleg ha nagyon zavar, egy-két evőkanál paradicsompürével és kis oreganoval, olajbogyóval, vagy akármilyen más fűszerrel lehet hangolni rajta kicsit.
      Örülök hoyg kipróbáltad, remélem nem megy tőle el a kedved:D Én már csak nagyon ritkán sütöm, teljesen leszoktam a kenyérszerű dolgokról. Persze néha rákívánok egy szendvicsre, akkor kiváló:) (ja, meg pizzaalapnak se rossz, csak nyújtani nehéz)

      Törlés
  4. Reggelire zabpelyhet eszel? Én sajnos nem szeretem kásaként elkészítve, így magát a masszát beleteszem toastsütőbe, megpakolom light sajttal, zöldséggel, a tetejére is masszát teszek, lezárom és már kész is van a melegszendvics zabpehelyből. :) Te mit eszel "kenyér helyett" általában?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát úgy összességében leszoktam a kenyérneműekről, de ha eszem is, a ch-t azért mindig nézem, hogy beilleszthető legyen a napi limitbe. A tescoban kapható laurapan nevű egészen fekete, egészmagos kenyér, amiben még le sincsenek őrölve a szemek, az az egyik legjobb diétázóknak, mint a leglassabb felszívódású kenyérforma valami. Máshol is van, pl DM, spar, csak a tesconak gyártják kifejezetten ezt a laurapant, 200 ft körül van, ami máshol 400-500 közt.

      zabkását eszem reggelire, igen, fehérjeporral, én szeretem:)
      de vannak olyan, cukrozatlan, eredeti, magos müzlik is, amik megfelelőek lehetnek diétába, pl. a tesco és a spar is visz sajátmárkás termékként "natúr müzli" néven ilyeneket, ezekben csak zab- és búzapehely, meg aszalt gyümölcs van. Persze a DMben is vannak ilyenek bio kivitelben.
      Esetleg tudom javasolni a Kolláth-reggelit, az is nagyon jó alternatíva.
      Mindenhez saláta, kovászos uborka, hogy a "mellé harapás" élménye meglegyen. De le lehet róla szokni. Korábban sem voltam nagy kenyeres, inkább a szendvicsezés intézménye hiányzik néha, a jól megpakolt, komplett étkezést kitevő, húsos, sajtos, paradicsomkarikás hatalmas szendvics...
      Azonban nagyon jól át lehet állni salátákra. Sajt, tonhal, salátakeverék, paradicsom... és salátából meg akármennyit lehet enni:)
      ez a kenyerezés tényleg csak megszokás kérdése, de leginkább az emlegetett laurapant tudom javasolni. De a zabpelyhes melegszendvicset kipróbálom! :)
      Fehérjeporokkal is szeretek sütni palacsintát, lepényeket.

      Törlés
  5. Igen, ismerem a laurapan kenyeret. Korábban én is vettem, de nekem nem igen ízlett. :( Pedig tényleg baromi jó az összetétele. Nagyon jó minőségű és olcsó kenyér. Most kísérletezgetek az itthoni sütéssel. Ma megint megcsináltam ezt a kenyeret, csak most zsömléknek sütöttem meg. :) Most lett kész. Reggel majd szépen elmajszolok belőle egyet... vagy kettőt. :)
    Fehérjeporból még nem csináltam palacsintát. Bár én egyáltalán nem szeretem a palacsintát. Sose szerettem... nekem mindig túl nehéz és olajos étel volt.
    De biztosan egész más fehérjeporból. Ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a magyar palacsintát én sem szeretem, az amerikaira gondoltam, találsz is receptet itt valahol, e kenyér környékén...
      Elsőre nekem sem ízlett a laurapan, de meg lehet szokni. szerintem pirítva vagy melegszendvicsnek egészen jó, különleges íze van- de valóban, a fehér kenyér után elég kellemetlen váltás:D
      ma tettem fel egy másik féle fehérjés kenyeret/bucit, ha érdekel, hasonló ehhez, de nem olyan erős szejtános-szójás ízű, közelebb áll összetételében is a valódi kenyérhez, meg tojás sincs benne. Lehet, hogy jobban fog tetszeni, mint ez.
      Továbbá, ha nem nagyon szigorúan nézed a low-carbot, de valami egészséges kenyérfélét ennél, az ezékiel lisztkeveréket ajánlom, ami hüvelyeslisztekből és teljeskiőrlésű tönkölyből és rozsból van. Vízzel, sütőporral, tojással jó lepény! És komplett fehérjét tartalmaz, 100 gr asszem olyan 20 gramm körül? Olyasmi.
      De a ma felkerült bucik is finomak:) Fűszerrel kifejezetten. Meg pizzaalapnak is kiváló! :)

      Törlés
  6. Már nézem is a bucikat. Külön előny, hogy tojásmentes, mert egyébként nem eszem tojást. Az ezékiel lisztről már hallottam, de még nem próbáltam. Árban nem horror?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mennyire számít horrornak, én 250 ftért vettem a fél kilót, és általában csak kenyéradaléknak használom, de lepényt is sütöttem már vele. Állítólag kenyeret is lehet belőle sütni, klasszikusat, élesztőset. Ezt még nem próbáltam, de jobb helyeken ("nyugaton") lehet kapni boltban is ezékiel-kenyérféléket ebből a speckó lisztből. De ha élesztős nem is biztosan, de egy joghurtos-sütőporos kenyérféle tuti sikerül belőle.

      Törlés
  7. A 250 Ft az jó ár szerintem. Ennél még a zabpehelyliszt is drágább. Holnap megsütöm a bucikat. :) Kicsit módosítok rajtuk, nekem sok benne a CH. Remélem finom lesz. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...