2012. június 7., csütörtök

Zöldfűszeres parázskrumpli fehérborral

Első, azaz első alkalom, hogy úgy ettem újkrumplit, hogy valóban akartam.
Úgy tűnik, az önállóság azzal jár, hogy néha, nagyritkán, megkívánjuk azt, amit otthon mindig szájhúzva ettünk... mint az oldalast (évente egyszer...) lekváros buktát (négy év után először), marhapörköltet (ha Tomi kikönyörgi) ... és most eljött az újkrumpli. Ami minden tavasszal untig kerül tavaszi zöldséglevesbe, petrezselyemmel ebédre. rendszerint a hideg kiráz.
De ma- ma jártam a piacon, és gyönyörű, kívánatos, apró, rózsás parázskrumplit láttam, a legkisebb szemek akkorák, mint a babok. Éééédi! Nem tudtam megállni.

ZÖLDFŰSZERES PARÁZSKRUMPLI FEHÉRBORRAL

Bocsi h megint szar a kép, telefonos, elcseréltem húgommal a fényképezőgép kártyáját, és otthonmaradt az enyém, én meg elhoztam az övét... a gond h nem azonos típus! azért megpróbáltam feljavítani...

- 1,5 kg parázskrumpli (250 ft)
- 5-6 szál friss kapor (csokor: 80 ft)
- 5-6 szál friss kaukukkfű
- pár levélke friss rozmaring
- egy fél csokor petrezselyem (csokor: 30 ft)
- olívaolaj
- só
- 1 deci száraz fehérbor

A krumplit gondosan megmostam, és egy tálban olívaolajjal, és ollóval felaprított fűszerekkel, sóval összeforgattam, tepsibe szórtam, aláöntöttem a bort, lefóliáztam. 20 percet lefóliázva sült, majd újabb húszat-huszonötöt anélkül, max gázon lévő sütőben.

UH. AH. Ááááá. Lágyra sült, roppanós héjú, bortól és kaportól savanykás, friss, fűszeres kora nyári étek- nekem iszonyatosan ízlett!
4 adag, kb. 300- 350 ft)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...