2012. június 13., szerda

VKF! 49: Fehér- Kukoricás rizottó fokhagymával és kakukkfűvel

Van egy olyan benyomásom, hogy a fokhagyma, kaukkfű, kukorica és tejszín/tejföl összeállítást valami magasabb erő kreálta. Fantasztikusan szeretem őket együtt, elképesztően jól állnak össze szerintem. Tomi szerint is így lehet- ha ezt kérte szülinapi vacsijának... :)
(én meg örültem, mert kapóra jött a téma vkfre:) )

KUKORICÁS, FOKHAGYMÁS-KAKUKKFÜVES RIZOTTÓ


- egy bögre rizottórizs
- 7 dl forró alaplé
- 2 dl száraz fehérbor
- 1,5 dl tejszín
- fél doboz konzerv kukorica
- 2-3 gerezd fokhagyma
- kb fél tk. kakukkfű
- kis olaj, só, bors, esetleg extra fokhagyma/ fokhagymapor, 1 ek. parmezán

A fokhagymát a rizzsel együtt olajon megpirítom picit, mejd felöntöttem a fehérborral. Az ünnepi alkalom ürügyén kicsit többel is, mint muszáj lett volna:P...Miután a bor felforrt, hozzáöntöttem a tejszín felét is, meg a kukoricát. Majd folyamatosan kevergetve, apránként, ahogy a korábbi rizottós posztokban is írtam, hozzáadogattam a forró alaplevet. Kábé félidőnél fűszereztem. Krémesre és puhára főztem így a rizst, majd a végén belekevertem a maradék tejszínt, a parmezánt (szárított van csak sajnos, ami olyan mint a homok, de rizottóba tökéletes, mert "feloldódik" és az íze rendben van, tésztákon nem olyan jó), és utóízesítettem még egy kicsi fokhagymával.
Azonnal tálaltam, természetesen azzal a borral, amivel készült. (spar selection somlói juhfark volt, azt hiszem)

Olyan két és fél fős adag:D szóval mondjuk, két nagyon éhes ember. meg egy kíváncsi:)

2 megjegyzés:

  1. Huhh, ez nagyon jól néz ki! :) Alapleven amúgy mit értesz??? (bocsi ha tudatlan vagyok )

    VálaszTörlés
  2. :) örülök!
    Alaplé az leszűrt, natúr hús- vagy zöldségleves. Sokan azt mondják, hogy rizottóhoz csakis a valódi házi a jó, a többi szentségtörés, hát szerintem főzőcskézzen alaplevet hétvégente akinek olyan marha sok szabadideje van, én bio, kizárólag természetes anyagokból álló levesport használok, a DM kínálatából, ezt: http://kolisgurman.blogspot.hu/2012/05/alnatura-levespor.html
    egy kellemes alapízt ad az ételnek, emellett sót, ásványi anyagokat is, így kiegyensúlyozottabbá teszi az ilyesmit, mint az egyszerű rizsből álló rizottó. Leveskockát nem szívesen használok én sem, úgy értem a knorros-maggis verziókat, azoktól egyenízű és unalmas lesz minden... szerintem. De még senki nem ölt emiatt, azt hiszem:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...