2012. június 2., szombat

A sokat küzdött emberlikőr

Végre eljutottam odáig, hogy összerakjam az eperlikőrt, amit most emberlikőrnek félreírtam, no de hát freud, haver, igazad van, először az embert kellett összeraknom, aztán a likőrt, tény.
köszönet a finom, házi és igazi pálinkáért Praliné Zsuzsinak!
Eredetileg az erdélyi asszonypálinka alapján akartam, hogy egész gyümölcsöket rétegzek cukorral és felöntöm, de az nagyon sok idő, olyat csináljon az, akinek minden évben van pálinkája. úgyhogy kicsit turbóztam a dolgon azzal, hogy összetörtem az epret és egy kis vizet is tettem hozzá, hogy ne legyen olyan erős, meg kicsit gyorsabban vegye fel a cukrot...

EPERLIKŐR

- 1 kg tiszta, mosott, szárazott eper
- 4 dl. víz
- 70 deka cukor
- 7 dl gyümölcspálinka (ez vegyes volt, jól fog hozzá menni az eper)
- és ha lett volna, lehet egyik üvegbe még egy vaníliát is tettem volna.

Az epret összetörtem krumplinyomóval, és két másfélliteres befőttesüvegbe egyenlően elosztottam. rászórtam a cukrot és a pálinkát, felezve persze, és mindegyikre még úgy két deci vizet öntöttem, hogy az üveg szájától olyan kétujjnyira legyen a szint.
Rázogatom, rázogatom, a cukor oldódik. lassan.
Gondolom egy hónap érlelés kell neki, aztán gézen leszűröm.
A részeges eperpürét meg majd jól lefagyasztom joghurttal, fagyinak! :P

3 megjegyzés:

  1. Húúú, ez de marha jó! Hogy én nem hoztam magammal plusz vegyesgyümölcs pálinkát ide a németekhez! Bár lehet vodkával megpróbálom :)

    VálaszTörlés
  2. biztos jó vodkával is! asszem nemisbéka csinálta vodkával, meg cukorsziruppal, csak én ezt itthon csináltam, és két hét múlva csak a likőr meg a sziprup miatt nem jönnék haza, gondoltam biztos jó így is:)
    a cukrot mára felvette mind, csak az illata nem szelídült még meg a pálinkának...de gyönyörű színe van! :)

    VálaszTörlés
  3. Csorog a nyálam.
    És van vegyigyümi itthon :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...