2012. június 11., hétfő

OFF

Nagyon off bejegyzés, de szükségem van egy kis önbizalomtréningre, és elvégre no, ez egy személyes blog, még ha tematikus is.
Egy éve tanulok kínaiul. Egy éve után többet tudok, mint az elvégzett japán 3 éve után. Többet is tanultam ennyi idő alatt. A csoport legjobbja akartam lenni kezdettől fogva. Mindkét tankönyv összes szavát tudom, olvasni és leírni is, sőt a japán miatt többet is. Igaz folyton figyelmetlen meg hebrencs vagyok, meg rendszerint szarok a hangsúlyokra, meg a sok birtokos "de" a latin nyelvekből az ösztönösség szintjére emelkedve elég sok helyre ékelődik be a kínaimba is. Belátom. (lám, amikor hiba valamit túl jól tudni :D:D:D) Nem vagyok a legjobb a csoportban, de úgy érzem köztük vagyok, és tény, mind valami másban vagyunk jobbak- ki kiejtésben, ki fordításban, ki nyelvtani hibák felismerésében. És ez így helyes.
Ettől még büszke vagyok erre, mert tényleg hatalmas teljesítmény, magamtól is, amit idén tanultam, és másokra is, mert most látom, mekkora dolog, amit mind tanultunk.



http://blogs.transparent.com/chinese/files/2012/03/tamade-300x244.jpg

Ehhez képest múlt héten kicsit pofára ejtettek. Vagy estem. Vagy ilyesmi. Életemben nem izgultam még, se vizsga, se versmondás, se felvételi, se semmi miatt. Gőgös gimnazista fölényemben nem tudott semmi kizökkenteni.
És jött az év, amikor tanultam, alázatosabb lettem, megtanultam lelkiismeretesen dolgozni, és nem csak intelligenciából aratni a babérokat. (vagy nem csak leszarni az egészet makacsságból, mint japánon)

És ezzel eljött, hogy befostam alapvizsgán. Irdatlanul.
És lehet, hogy két nap alatt sztornóztam az egész éves munkámat. És emiatt lehet, hogy nem érem el azt, amiért kínaira mentem, amiért a csoport legjobbja akartam lenni.

Ennyit magyarázatul ahhoz, amit valóban írni akartam: télen leteszem a 4-es kínai nyelvvizsgát, mely 1200 szó ismeretét követeli, általában két évnyi tanulás után teszik le. Nyáron meg akarom tanulni a szavakat és előrehaladni a nyelvtankönyvekben.
Legjobbak egyike voltam eddig is, és továbbra is az leszek, bármi legyen is, még ha nem jutok be oda, ahova akartam, ha ezzel kiesem az évfolyam elitjei közül, ha újra is kell építeni a lebőgés után a teljes "presztízsemet". Nem érdekel semmi más. Nyáron megtanulom a hiányzó kb. 500 szót. Sorozatot nézek. Tréningezek. Kijutok Kínába, akármilyen ösztöndíjra. Állatot boncolok, utcát söprök, hamburgert sütök, szivacsot halászok, gazdaságpolitikát tanulok, súdra leszek, leszarom, kinn leszek. És rohadjon el az ég, akkor is, ha nem jutok be, mindent megtanulok, amit lehet, verset fogok fordítani, regényt olvasok, és teszek róla, hogy szívja a fogát mindenki, mikor Tibetbe megyek sztúpákat tanulmányozni vagy eredeti fordítása jelenik meg a vízparti történetnek.
Istenuccse.

Vagy nem, tököm tudja a sors mit akar. De amíg szavam van benne, addig igyekezni fogok.
他妈的。

4 megjegyzés:

  1. szerintem hajrá, megvan az önbizalom :)

    VálaszTörlés
  2. Ez már döfi! Ha marad ez a dac, düh, akarás, és önkritika, menni fog.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...