2012. május 23., szerda

Székelykáposzta

Vicces, mint megtudtam, nem is székely kaja. Haha.
Mindegy, nagyon szeretem, csak azokat a nagy füstölthús-cullangokat nem... és leginkább a káposzta levét:) Úgyhogy csináltam egy vega változatot, de természetesen hússal van az eredeti, disznópörkölttel és egy kis füstölt tarjával. Ja, és rántva is készítik, nálunk árpagyöngy van benne.

(hamis) SZÉKELYKÁPOSZTA

- (1 kg pörkölthús+füstölt)
- 1 giga fej hagyma
- pirospaprika, kömény, bors
- babérlevél
- 1-1 paradicsom, paprika
- 1 kg savanyú káposzta
- 2 marék árpagyöngy

A hagymát felaprítottam, és pörköltalapot készítettem az itt leírtak alapján, persze ha valaki pörkölttel készíti, az is ez alapján. Mikorra a hagyma szétfő, a káposztát kicsit átöblítem és kicsit átvagdosom, hoyg ne legyen olyan állracsapódós hosszú szál benne. A pörköltalapba tettem a káposztát, és felöntöttem vízzel, hogy ellepje. Beletettem a babérlevelet is, majd felforraltam, és alacsony lángon fedő alatt kb két órát főztem még. Utolsó félórában szórtam bele az árpagyöngyöt, meg még egy kis vizet, mert úgy issza mint a teve:)
Nem egy gyors étel, ha pörköltet főztem volna, négy óra is meglett volna mire elkészül, így csak 3...
Tejföllel, és nem-túl-autentikusan lepénykenyérrel tálaltam, no de mit tegyek, ha a lepénykenyerek csodás hólyagocskáit és kis pirult pöttyeit milliószor kívánatosabbnak tartom bármi péksütinél... biztos arab, vagy indiai voltam valamikor a szamszárában. :)
nem gyönyörű? és szendvicsnek, wrapnek feltekerve meg pláne, hát szerintem valami fantasztikus, ezerszer szebb, mint a háromcentis lógóbelű kenyérszeletek:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...