2012. május 28., hétfő

Lencseburger

Újabb vegiburger, és kezdem úgy érezni, hogy jobbak is, mint a húsosak. Hiszen változatosak, fűszeresek, izgalmasak, lágyak, krémesek, és a minőségre sem lehet panasz.

VÖRÖSLENCSE-BURGER
- 20 deka vöröslencse 250 ft? asszem.
- 2 közepes répa
-1 kis fej hagyma
- 1 ek. curry
- fél tk. római kömény
- 3 ger. fokhagyma
- 3 marék zsemlemorzsa, de sztem csicseriborsóliszt se lett volna rossz
- 3 ek. lenmagliszt
- só, olívaolaj

a lencsét feltettem főni, és 20 perc alatt meg is volt- a vizet, ami kétujjnyira lepte el, forrásig magas lángon melegítettem, aztán pedig alacsonyon újabb 15 percet főtt. Ettől krémesre főtt, de még le lehetett szűrni- le is szűrtem, majd csöpögtettem kicsit.
A répát és a hagymát kis lyukon lereszeltem, majd feltettem dinsztelni. puhára dinszteltem, gyakran kevergetve, alacsony lángon. A hagymás répát és a lencsét összeborítottam, fűszereztem, összegyúrtam lenmagliszttel és zsemlemorzsával, hogy fasírtállagú legyen.

Felforrósított sütőbe tettem az olívaolajjal megkent sütőpapírra nyomkodott maroknyi masszából készült pogácsákat, amiket negyed óra után meg is fordítottam, s újabb negyed órát sütöttem.
Az eredmény indiaias, finom, lágy, kívül kérges és összeálló fasírt, ami klasssz fűszeres ízű, és a hagyományos mustár-paradicsom-saláta-uborka hamburgerben is éppolyan kellemes, mint egy kis fűszeres joghurttal, indiaiasan. Nagyon finom, mindenképpen ajánlom!

12 db, 12-14 cm átmérőjű, ujjnyi vastag burger, 4-6 személyre.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...