2012. május 14., hétfő

Diéta kollégistáknak

Kedves Olvasó, aki szinte minden héten a blogomra keveredsz a fenti keresőszóval, és nem az éhenkórász egyetemistákat kifigurázó viccekre keresel!
Magam sem vagyok feddhetetlen, de elmondom, amit tanultam, úgy dietetikából, mint tapasztalatból.


Azt javasolnám Neked, hogy fogyassz teljes értékű gabonákat: igazi barna /rozskenyeret, barna rizst, árpagyöngyöt, zabot, kölest.
Ezek mellé egyél gombát, lencsét, babot, vöröslencsét, csicseriborsót. Így teljes értékű fehérjékhez jutsz, és magas rostarányú szénhidrátokat fogyasztasz: tovább tart a teltségérzeted, később leszel éhes mert lassabban dolgozod fel, a szervezeted képes együttműködni az étellel amit lenyeltél.

Mindig reggelizz: almát zabbal, teljeskiőrlésű gabonapelyhet(cukrozatlant!) cukrozatlan gyümölcslével, zabkását, abonettet lencsekrémmel, tahinivel, hummusszal, zöldségekkel. Ajánlott lenmagot vagy lenmaglisztet és gabonakorpát vagy -csírát keverni a regeli joghurtba. Ebből a cserpes márkát javaslom vagy házi tejtermékeket: a telicukrozott, híg, tápértéktelen tejből készült utóvitaminozott danone joghurtok nem segítenek célod elérésében, bármit is mond a reklám.

Egyél lassan. Rágj meg mindent jól és szánj időt az étkezésre, vedd egy kis rituálénak, amivel magadon segítesz.

Mindig legyen nálad tízóraira, uzsonnára csomagolt étel, gyakran egy natúr, cukormentes müzliszelet is megteszi, így nem kívánsz rá a büfé kínálatára.

Húst nem ajánlom, mert nem megfelelő minőségű, ha igazán jól akarsz étkezni, de ha mégsem vagy meg nélküle, tanyasi csirkemellet vagy jó minőségű sovány marhahúst javaslok, száraz serpenyőben vagy sütőzacskóban sütve: a kevesebb néha több, főleg ha minőségről van szó! csak salátával, zöldséggel fogyaszd, így nem terheled a gyomrod a sokféle tápanyag lebontásának feladatával!
Sajtot sem kifejezetten propagálnám, de egy-egy szeletke, jól kiválasztott és minőségi falat nem árt, sőt, még jobban esik majd, ha tudod, hogy jutalomként, minden aromarétegét kiélvezve eszed.

fogyassz sok zöldséget: vacsorára, mikor amúgy is fáradt vagy, jót tesz egy pár felcsíkozott répa és uborka, kis zöldfűszeres túróból vagy joghurtból készült mártogatóval, abonett-csíkokkal. Snackattack esetére a pizzás abonett nálam kiválóan bevált. Egy paradicsomsaláta bazsalikommal, egy teáskanál olívaolajjal, barna kenyérrel szerintem nagy melegben kiváló ebéd, vacsora.

Mozogj. Nincs diéta enélkül. Bárki bármit is mond, nem tesz csodát a zöld tea, az activia, a ginzeng, a goji/acai mittoménmilyen éppen divatos bogyó, az ízetlen salátákra épülő háromnapos diéták, melyek alatt csak az ízületeidben felgyűlt vizet veszted el. Mozogj. LÉpcsőzz lift helyett, szállj le egy megállóval hamarabb a buszról és sétálj kicsit, óraközi szünetekben tégy meg három kört a parkban.
este menj futni. jó élmény barátokkal. kellemes meditáció jó zenével. és nem hinnéd, milyen sikerélmény. Ingyen.

Szánj időt a vécére. Fogyassz napi 3 liter vizet vagy édesítetlen vörös vagy zöld teát, és járj sokat vécére. a teljesértékű ételek így is rendesen pucolni fognak, első hetekben napi 2-3 nagykirándulás is lehet. Semmi gond. majd helyreáll, meglátod.

Adj magadnak jutalmat: este egy kocka jó étcsoki, minden nap futás után egy félretett százforintosból össszegyűjtött "jutalomkassza", egy motivációs blog nem gondolnád, micsoda segítség.

Sört semmiképpen ne igyál, hacsak nem 2-3 kortyot, az ásványianyag-tartalma miatt. Ha nem lehet elkerülni az ivászatot, száraz vörösbor a legkíméletesebb választás. De óvatosan: így étkezve nagyon könnyű becsípni.

Remélem tudtam segíteni. ha komolyan gondolod, szánj rá energiát, fáradságot!
És mielőtt azt mondanád, kolis diéta alatt olcsót értettél: Add össze a pizzarendelésre, mcdonaldsra, büfés kávéra, pizzaszeletre és sörre költött pénzt, és gazdálkodj belőle! még maradni is fog.
Vagy ha még olcsóbbra számítottál, annyit tudok mondani: futni eddig is ingyen lehetett az ország bármely ligetében.


Sok kitartást kívánok!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...