2012. május 1., kedd

Bagel...formájú...amerikai vajas perec:D

Volt a vaj, amit csináltam, és bár vízben tartottam és a hűtőben, elkezdett, hm, fura szaga lenni. Nem láttam még avas vajat de gyanítottam hogy ez az lesz. Kiáztattam szódabikarbónás vízben, és sürgősen felhasználási módot kerestem neki.
Sőt, mostanában bele vagyok szerelmesedve a mustárba. 5-féle van, ami elég fényűző, de hát a mustár nem egy drága dolog, még az igazán minőségit is meg lehet kapni kis kiszerelésben, párszáz forintért- hát így van, hogy van édes IKEAs, prosztó magyar, igazi csípős dijoni, extramagos teszkós dijoni (ami egyébként fantaszikusan jó minőségű, és 160 ft/ üveg! ajánlom mindenkinek), meg a tárkonyos, amit még én készítettem. És az amcsik a mustárt a hot dogon kívül a pereccel szeretik lejobban. Mondom, legyen perec! No de az macerás. akkor vajaskifli! az se kevésbé. Hát akkor karika! az meg nagy, nem férnek el a tesiben. Franc egye, legyen bagelforma!

PEREC-BAGEL

több olvasott receptből összeolvasztva:
- 3,5 bögre liszt+ 1 ek búzasikér
- 1,5 bögre víz
- kb 10 deka vaj
- fél kocka élesztő
- 1 tk. só
- 1 ek. cukor

forró víz, 1 tk szódabikarbóna

kellemesen lágy, zsíros, rugalmas kelttésztát dagasztottam, amit egy óra alatt duplájára kelesztettem. Kinyomtam belőle a levegyőt, átgyúrtam, 8 kb. egyforma részre osztottam. Eközben egy mély serpenyőben vizet forraltam szódával.
a tésztagombócokat jól átgyúrtam és ujjammal kilyukasztva gyűrűt formáltam belőle. ezeket eresztettem a forró vízbe, oldalanként 1-1 percre. Majd szűrőlapáttal kivettem, és sütővászonra tettem. tetejüket lenmaggal és szezámmaggal szórtam meg. 15 perc alatt sültek aranyszínűre, fényesre, rugalmasra, tapadósra, gyönyörű, édeskés sütikének.

mézes mustárral és sajttal és paradicsommal való elfogyasztását derűsen mosolyogva várja. :)

egyébként azt hittem, ez a szódás főzős izé macerásabbá teszi a dolgot, hogy nyúlik meg nyálkás lesz meg ilyenek, de nem, tökjól tartotta a formáját, szép kérget csinált rá, és pont olyan "tapadós" lett megsülve, mint amilyennek mindig is éreztem a vajaskiflit. persze anya azt mondta hülye vagyok, a kifli nem ragad. de sztem de, és pont így:)

2 megjegyzés:

  1. Ilyen szódás kifőzésről még nem is halltottam:) Csinosak a bagelek!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! ez a kifőzés a titka a szinte "bőrös" tapintású állatkerti perecnek és az igazi régi vajaskiflinek is! :) és ezentúl én se félek majd tőle, tök jó módszer. Remek kérget csinál a sütire ami így belülről nagyon klassz puha marad és kívül sem lesz kopogós, inkább rágós.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...