2012. április 29., vasárnap

Tökéletes gyros

Tomi, mióta felfedeztük a sorozatot, ahol a legjobb pesti gyrosdát keresik, azzal nyaggat, hogy menjünk el enni. Hát kinn van mindegyik legjobbnak titulált étterem a halál f*szán, kéremszépen, épeszű ember csak kajáért tuti nem megy oda ki.
Gondoltam én. De ma olyan ellenállhatatlan görögkaja-vágy tört rám, hogy aztakutyafáját. Még oda is képes lettem volna kimenni. Viszont bevásárlással együtt annyi idő alatt, míg megjártuk volna azt a büfét, csináltam egyet. piszokjó lett. pofátlanul.

PÖRFIKT GYROS, GÖRÖG SALÁTA


sajnos a gyro belsejéről készült fotó életlen lett:(

- 1 kígyóubi 99 ft
- 4 nagy paradicsom 250 FT
- 1 pack? feta sajt (150 gr) 550 FT (AÚ! de tomi ragaszkodott hozzá)
- 1 kis üveg fekete olívabogyó (250 ft)
- olívaolaj, csepp balzsamecet, oregano

- két fél csirkemellfilé 550 ft
- oregano, fokhagymapor, kakukkfű, pici pirospaprika, só, olívaolaj
- egy gigantikus krumpli (35 deka...mondja valaki, hogy ezekre nem segített rá senki...)
- 1 kígyóubi 99ft
- 1 nagy pohár joghurt 170 ft
- fokhagyma, oregano, kis kapor, fehérbors

- 30 deka liszt
- 1,5 dl víz
- harmad kocka élesztő
- só

Az utolsó hozzávalókból kelttésztát dagasztottam, amit hagytam kelni. A joghurtot gézzel bélelt szűrőve öntöttem csöpögni. addig is felkockáztam az uborkát, paradicsomot, sajtot. az olajbogyóval összekevertem őket, és öntöttem rá egy kis olívaolajat és balzsamecetet. a húst megmostam, felkockáztam, bepácoltam olívaolajba, oreganoval, kakukkfűvel, fokhagymaporral. a másik kígyóubit lereszeltem és lesóztam, később kinyomkodtam, majd a jól lecsepegett sűrű, krémsajtszerűvé valt joghurttal kevertem össze.
A kenyértésztát, ha megkelt, 4 részre választottam, kinyújtottam serpenyőméretre, megszurkáltam villával és ecsettel megolajoztam. Szraz, forró serpenyőben sütöttem meg őket, majd utánuk a húst is.
A krumplit megpucoltam, felcsíkoztam, forró olajban kisütöttem.

A gyrosok: lepénykenyér, vastag, rágós, tekerhető, masszív, finom tészta, vakolatállagú, sűrű, friss hűvös tzatziki, kicsit pörkölődöttre pirult finom pácos csirkehús, sültkrumpli. Mellé a fantasztikusan finom sajttal készült görög saláta, anyám, ez bizony kurvajó volt.
4 adag lett. nem lett olcsóbb mintha elmentünk volna enni. de legalább anyag volt benne böcsülettel! :D

a tésztával nagyon elégedett vagyok, nagyon utálom a bolti gyrososok piskótaszerű, édes pitáit, kartonpapír-kemény, ízetlen lepényeit. ez tutijó lett, masszív, rágós, ahogy a kenyértészta jó. asszem ehhez nemcsak dagasztás, hanem a magas hőmérséklet is nagyon számít...!

2 megjegyzés:

  1. Na jó, de ez legalábbis négy adag, 4-gyel osztva olcsó. ("És finom!" - mondta egyszer rég Göncz Árpád a rádióriperternek, aki igen szerénynek találta az elnök szokásos reggelijét.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen-igen...meg a görög import feta se kötelező...amit tomi szeretett volna olyan nagyon:)
      mi volt göncz árpád kedvenc reggelije?:O

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...