2012. április 23., hétfő

Paprikás krumpli

na, ha valami, akkor ez egy klasszik bográcsozós, olcsó, tömegetető, egyszerű, vagyis akár kolis étel. És bármennyire egyszerű legyen is, el lehet rontani! tapasztalat. Egyszerű ételeknél vigyázni kell, hogy azok is maradjanak: nem kell bele oda-nem-illő fűszer, nem kell belőle brillírt varázsolni, de nem is kell lenézni az ételt. Nagyon ügyelni kell az egyensúlyokra, mert erre éppen az ilyen kaják a legérzékenyebbek. És ráadásul: semmi nem készül el magától. Magyar étel, de nem kell a tetejére egy ujjnyi zsír. Paprika kell rá, de odaégetni, hogy keserű legyen, azt nem kell. A hagyma nem fő meg a vízben, ha korán van felöntve. Olcsó kaja, de nem 300ft/kg roadkill-virsli kell bele. sok víz van rajta, elvan magában- csak egy darabig, aztán vakarhatjuk a szenet az aljáról!

Tudom, tudom, most éppen túlmisztifikálom a paprikás krumplit. De úgy érzem, mégis illdomos lenne már leírni. Elvégre, ez is megérdemli, hogy normálisan legyen elkészítve. Pláne, hogy vérbeli kolifúd :)

PAPRIKÁS KRUMPLI ÉS VARIÁNSAI



1-1,5 kg krumpli
1 nagy fej hagyma
1 nagy ek zsír vagy kicsit több, mint fél dl olaj
1 tk pirospaprika
1 tk füstölt paprika (lehet helyette sima)
(fél tk csípős paprika
paradicsom, paprika
lecsókolbász, főzőkolbász, virsli, krinolin, kinek mi, ízlés szerinti mennyiségben
egy-két marék tarhonya
füstölt szalonna)
ez utóbbi mind opcionális, ha van, tegyünk bele, ha nem, nem halálos, de mindenképpen javít a helyzeten.
só, bors, pici őrölt kömény

A krumplit megpucoltam, és viszonylag nagy kockákra vágtam. A hagymát nagyon apróra kockáztam. A fazekat felforrósítottam, (a szalonnát kiizzasztottam), beleöntöttem az olajat, a lángot alacsonyra vettem, szinte takarékra, és nagyon lassan dinsztelni kezdtem a hagymát, néha megkeverve, üvegesre, lágyra. (közben belekerül a szeletelt paradicsom és paprika). ez olyan 10-15 perc is lehet! Eztán rátettem a krumplit, a lángot nagyra vettem, és átforgava felmelegítettem az egészet. Ekkor lehúztam a tűzről, paprikáztam, összekevertem jól, csimbók ne maradjon. visszatettem a tűzre, és azonnal felöntöttem forró vízzel. Nem kell teljesen ellepnie, de azért ne is a derekáig érjen csak. Miután felforrt, alacsonyra vettem a lángot, és hagytam főni. Én gyakran szoktam kevergetni, mert a "vakolós" állagút szeretem, és ezt kevergetéssel lehet elérni- a fővő krumpli szépen "kopik" kevergetés közben és észrevétlen sűríti az ételt. ha valaki hosszú lével szereti, akkor csak hagyja, esetleg néha érdemes megrázogatni kicsit. mikor már a krumpli majdnem jó- ez kb 15 perc- beleszórom a virslifélét, tarhonyát. Ettől kezdve már csak 5-7 perc, és készen is van a paprikás krumpli, vagyis tarhonyás krumpli, vagy ha lebbencstészta kerül bele, akkor lebbencs, satöbbi. savanyú uborkával a legtutibb. Négy főre, ésszerű vörösáru-választással (értem ez alatt a minőségi virslit, de abból mondjuk csak négy szálat) 3-500 forintos étek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...