2012. április 30., hétfő

Evőkanalas süti

Nyűgben voltam, mert ettem volna valami sütifélét. Ha hazajárok, az efféle igényemet könnyen csillapíthatom, alig van olyan hétvége, mikor ne lenne legalább egy egyszerű kevert süti vagy muffin az asztalon snackattack esetére. Tudom, csodás anyám van:)
Hát jó régen voltam otthon. Tomi is örült volna valami sütinek- mégis, mi a franc legyen? nincs semmi gyümink éppen (banán volt, de eltűnt, nem értem), mandarin meg nem túl jó sütibe. Aszalt sincs. tojás se. kelttésztához lusta vagyok. meeeeeeeh...aztán találtam egy pohár kefirt a hűtőben (nemtom ki vette és mikor... de még jó volt). meg is volt a terv!

EGYSZERŰ KEVERT SÜTI KÓKUSZOS-MANDULÁSAN

- 12 nagy ek. liszt (kb 22-25 deka)
- 6 ek cukor (kb. 12-15 deka)
- 6 ek kókuszreszelék
- 1 cs. sütőpor
- 2 ek. lenmagliszt+ 4 ek. forró víz
- 10 ek kefir
- 6 ek. olaj
- csipet só
- szeletelt mandula

A száraz hozzávalókat összekevertem, ahogy a lenmaglisztet is a vízzel. helyette két tojás használható. jobbanmondva a lenmagot használom tojás helyett. olcsóbb és tovább eláll. sütikbe tökéletesen használható, se íz, sem állag nem mutatja hogy ne tojás lenne benne- kivéve talán hogy nem az a sárga sütitészta lesz, hanem egy sápadtabb, barna pöttyöcskés- na de kit érdekel. Mire ez a keverék kihűl, pont olyan tojásszerű nyúlós, sűrű lesz. Ebbe kevertem bele az olajat, és ezt, majd a kefirt is a liszthez borítottam, és lágy tésztát kevertem belőle. olajos gyümölcstortaformába öntöttem, tetejére szeletelt mandulát szórtam (kajásszekrényem újabb rejtélye, honnan volt és ki vette, ki tudja) és 20 percet sült közepesen forró sütőben.
Egyszerű, finom, gyors süti. sőt, rejtélysüti. kamrapolcsüti.
Nagyonolcsósüti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...