2012. március 24., szombat

Vegi-chili

Mostanában elég sokat múlatom az időt Martha Stewart oldalán. Nem tudom, azt higgyem-e, hogy ő egy fantasztikus tehetségű polihisztor házitündér aki tér-és időhajlító készségeivel 60órásra bővíti a napját, vagy egyszerűen egy ARC, aki sok dizájner, szakács, fotós, kézműves és lakberendező munkáját az emberek elé adja. Akármelyik legyen is, és az amerikaiaknak akármennyire is elegük legyen belőle, nekem az oldal tetszik- és az is tetszik, ahogy azt a jég hátán megélő, folyton-törekvő és csinosítgató és tanuló 18. századi amerikai ideált hozza, ami annyira baromira elveszett már a tunyaság, a pénz és a hamburgerek közt, a világuralmi önelégültségben.
No de mindez mellékes. Csupán azért írtam, mert ez a recept MS-é. Nem a mesteré. Martha Stewarté:D

VEGI-CHILI

- 20 deka feketebab, beáztatva majd megfőzve (vagy 40 deka konzervbab) 140 ft
- fél kg. cukkini 220 ft
- 5 dl passzírozott paradicsom 99 ft
- 1 konzerv kukorica 129 ft
- 2 kisebb répa 30 ft
- fél sárga és fél piros pritaminpaprika (lehet egyszínű is, persze, csak ilyen színes kaját akartam:D) 120+120 ft
- 1 nagy fej hagyma 25 ft
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 ek. füstölt paprika
- 1 tk. chili
- 1 tk. zúzott római kömény
- olívaolaj
- só, bors

(minden sparos)

MS kicsit el van tévedve a főzési idők terén, mert ha mindent konzervből és eleve aprítva és konyhakészen vettem volna, se lett volna csupán fél óra a főzési idő- no de mindegy, széles a hátam, elbírom. Szóval, felaprítottam a hagymát és a fokhagymát, és kis olajon dinsztelni kezdtem. Aztán ahogy vágtam, úgy küldtem bele a többi zöldséget is: a vékonyan karikázott répát, a kockázott paprikát, a félholdakra vágott cukkinit, és jól megpaprikáztam az egészet, önszorgalomból- de nagyon jól tettem! Beleöntöttem a paradicsomot, a babot és a kukoricát is, és még vagy fél liter vizet. Fűszereztem, és ettől a ponttól kezdve kb. háromnegyed órát rotyorászott közepes lángon.
Húsmentessége ellenére Tomi is odáig volt érte, de nem csodálom, hiszen ízeket és textúrákat remekül keverő és mégis összeolvasztó, nagyon finoman fűszeres étel lett belőle. Teljeskiőrlésű english muffinnal pedig egész délutánon keresztül kitartó elégedettség:)
Bár kb. 900 ftból készült 6 adag kaja, ez nem mérvadó, nyár jöttével a zöldségek sokkal barátságosabb áron lesznek. Csak addig nem tudtam ezzel várni:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...