2012. március 24., szombat

Újfentkert

Jut is eszembe, milyen régen írtam a kiskertemről!

A shishito azóta, hogy aggódtam miatta, szépen kibújt, az első ültetésből három hajtás már a második pár igazi leveleit hozza. A másik cserép még alszik.

Az oregano kifinnyadt, a szikleveleken túl nem maradt meg- túl picike talán és nehezen gyökeresedik meg? nem értem.

viszont a bazslikom-mindkét féle- virít! harmadik pár levelük jön már, illatosak és kicsattannak, szemmel láthatólag:

a paradicsomok is már a harmadik pár levélnél járnak, jellegzetes illatuk már érződik, és ők is egészségesnek tűnnek. A szobai törpeparadicsom és az aszalnivaló is sok palántát ígér, nem is tudom, mit csináljak majd velük.

ezen kívül még később ültettem jalapenot néhányat és african devil nevű kisujjperc-méretű chiliket termő kis bokrocskát ígérő paprikákat is, hajtanak, de szomorkásan lassan, két hetesen még csak a kis sziklevelük van meg:(
továbbá a zsálya és a kakukkfű, a két túlélő látható. A borsmenta és a citromfű is szégyenben maradt sajnos.

Félek a tavaszi szünet miatt, hamar haza kell mennem és majd'másfél hetet leszek távol, aggódom hogy ez fogja kinyírni őket:( de persze anyáéknak nem érv a palántáim élete azzal szemben, hogy 90%-os vonatjegyet kapjunk-e vagy sem... és az én plusz négy óra vonatozásom sem, persze. rühellek vonatozni. bleh.

Na szóval a kis palántáimat féltem. És cserepeim sincsenek. meg hatezer forintom sincs 20 nagy cserépre. :( ki kell találnom valamit:S az ötleteket szívesen veszem!

Úgy szeretném, hogy teremjenek! Egyrészt, roppantul izgat a befőzés, szeretnék pizza/tésztaszószt is eltenni, és ecetes jalapenot is. ezen felül a grillezett shishito olyan kaja amiért érdemes lenne japánig is gyalogolni, és persze mindez attól olyan csodás, hogy én magam termesztettem, én dédelgettem, én locsolgattam, én ápolgattam azokat a szeretnivaló kis ételtermő lényeket, amik így hálálják meg a figyelmet, hogy szépet és egészségeset adnak a tányéromra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...