2012. március 1., csütörtök

szejtánvirsli

Ismét bocsi azoktól, akik nem szeretik ezt a böjti-vegás vonalat és a nemhúsokat. Viszont akik szeretik, azok örüljenek. Kikísérleteztem egy remek, ízben fantasztikusan virslire hasonlító puha szejtánt, ami egyszerűen tényleg, de tényleg nagyon finom. Nem akartam a virsliízre hasonlítani annyira, amennyire a virsli teszi, hogy elfedje a mindenféle darálmány ízét, mégis meglepő a hasonlóság- csak ebben nincsenek darált állati részek. A titok: a zellermag!

SZEJTÁNVIRSLI 4 db

- 2 ek. csicseriborsóliszt
- 2 ek. sörélesztőpehely
- 5 ek. szejtánpor
- 1 tk. pirospaprika
- fél tk. örölt zellermag
- 2 tk. cukor
- fél tk. bors
- 1 tk. fokhagymapor
- 1 tk. mustár
- 2 dl víz

A száraz hozzávalókat összekevertem, majd a vizet egyszerre belezuttyantottam és jól kikevertem. a massza lágy lesz, de nem folyós! négy részre osztottam, majd egy-egy ív alufóliára hosszú halmokat helyeztem, amit szaloncukorkaszerűen becsomagoltam és hengeresre formáztam a virslit. 35-40 percet gőzöltem. remek lett! Ketchuppal, mustárral valóban megtévesztő, még Tomi is azt mondta hogy ez finom!
Egészen puha és édeskés álhús, nagyon jó, kellemes ízzel, ami a megszokottra emlékeztet! Csupán a törésvonala nem olyan szép, mint a boltinak- de egy szavam sem lehet, igazán!

ötlet: post punk kitchen fórum

2 megjegyzés:

  1. Szerintem némelyik virsliben sincs több hust mint a tiedben ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen, gyanítom én is:D marad a baromfibőrke, ipari szalonna meg a szója szentháromsága:D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...