2012. március 20., kedd

szecsuáni jellegű tofu

Valami csípőset akartam. És volt egy lejáratközeli tofum. Na, gondoltam, ez kínai kajáért kiált.
Tulajdonképpen egy következetlen kaja sikerült az egészből, mert mondjuk se bab, se paprika nem kéne hogy legyen benne, na de így tetszett. Az alapvető szecsuáni vonalat hozza- csípőspaprika, szecsuáni bors, gyömbér- és onnantól kezdve bármi jó:) Igazából ez a recept, csirkével, ha csak hagymát használnánk hozzá, pontosan a gong bao (ejtve kungpao) csirke receptje lenne. Ha pedig lenne egy kis erjesztett feketebabpasztánk, ami nem túl valószínű, akkor a mogyorót elhagyva pont egy mapo tofu lenne. Persze a szecsuáni konyha nem ilyen egysíkú, csak éppen ezek egybecsengenek:) szóval 3in1 recept. A szecsuáni konyha legjellemzőbbje pedig, a mala 麻辣 íz, ami "bénítóan csípős" és virágillatú a szecsuáni borstól, egyszerűen verhetetlenül jelen van!

SZECSUÁNI TOFU

1 tömb tofu
(fél pritaminpaprika kockázva, egy marék zöld ceruzabab félbevagdosva)
1 tk. zúzott szecsuáni bors
1 ek. erős pista
1 dl szójaszósz
fél dl víz
fél dl víz+ 1 tk keményítő
másfél marék földimogyoró
2 gerezd fokhagyma
hüvelykujjnyi gyömbér
zöldhagyma, póré vagy vöröshagyma, olyan sok amennyi csak tetszik, viszonylag nagyra vágva

Wokot hevítettem, majd kilögyböltem egy pici olajjal, és elkezdtem pirítani a mogyorót a csípős paprikával. Mikor már pörkölődik a mogyoró és a paprikakrém is le-lekap, hozzáadtam a reszelt fokhagymát és gyömbért, majd a tofut és a zöldségeket (a hagymát nem). Szójaszósszal és egy pici vízzel "felöntöttem" és fűszereztem, majd addig "főztem" kevergetve, míg a zöldségeim roppanósra nem puhultak. ekkor adtam hozzá a hagymát, és amint az elkezdett kicsit lottyadni, már le is zártam és küldtem bele a keményítőt.
Elég férfias étel, de gyors, friss és felrázó, meg olcsó is. Tuti megdobja az adrenalinunkat a zsepiért ugrálás.
Természetesen emellé is a főtt rizs dukál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...