2012. március 4., vasárnap

Sörös hagymachutney

Még régebben volt egy megbontott, de alig fogyott doboz, bulimaradék sörünk. Kiönteni persze nem akartam. Gondolkodtatott, hogy mit is kezdhetnék vele, valami szendvicsrevaló kenőkét akartam belőle. Sörzselé? fura. Hagymalekvár? nem rossz. de lehet egyáltalán sört tenni ilyesmibe? még sehol sem láttam: Persze a gugli felvilágosított, hogy ne aggódjak se a sör élesztőtartalma, se a mennyisége miatt. Gondoltam, oké. Össze is bréjnsztormingoltam gyorsan egy receptet- és meg is főztem!

SÖRÖS HAGYMACHUTNEY

- 1,5 kg vöröshagyma
- 4 dl sör
- 3 ek olaj
- 3-5 ek cukor, ízlés szerint
- kakukkfű, rozmaring, zsálya, 2-3 csipet mindegyikből
- icipici fahéj
- 1-1 1/2 tk. só
- 3 ek balzsamecet

A hagymát felkarikáztam és az olajon, nagy lángon, elkezdtem pirítani. Mikor már egyenletesen pirult-barnás lett az egész, rászórtam a cukrot és azzal is égettem kicsit. Felöntöttem sörrel, fűszereztem, eceteztem, majd úgy fél óra alatt sűrűre főztem. Steril üvegekbe mertem és kidunsztoltam, majd 2 hétig hagytam állni.

Picit édesebb lett annál, mint amire számítottam, de összességében csodálatos lett. A karamellás hagymának remek hátteret ad a kihámozhatatlan de egyértelműen jelenlevő sörös íz, a fűszerek pedig- fahéj is, pedig angyon picike került csak bele, de igen jó ötlet volt!- állandóan átsejlenek az összességen.
Különleges reggeli kencefice, sült hús mellé szaft-alap vagy csak úgy kísérő, vagy akár sörkorcsolyába is remek töltelék. Nagyon elégedett vagyok vele!

2 2,5 dl-es üveg lett. Sajnos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...