2012. március 5., hétfő

idei fűszerek:)

tudom, megint egy nem túl ideillő bejegyzés, de hát eljött a március, a vetés ideje, a pénztelenül átszenvedett hónapok után az ösztöndíj ideje, az átvacogott hónapok után a napozás ideje, a vízízű satnya zöldségek után az új, friss, roppanós élet ideje!
Ültettem mindent! idén kifejezetten szobai nevelésre való paradicsomokat vettem, és egy szobatűrő paprikát is, ami egyébként is izgatott már régóta: a shishito. Japán, kicsit csípős, gyűrött, zöld paprika, grillezésre való meg savanyúságnak. na, kíváncsi leszek.


Ültettem még tiny tim gyöngyparadicsomot, és principe borgheset ami szintén ritkán kapható itthon, de kifejezetten aszalásra való apró, vastag húsú, kevés magkocsonyás paradicsom. Van még zsálya, menta, citromfű, oregano, törpe és olasz bazsalikom, petrezselyem, kakukkfű.

Idén a szobába költöztettem őket. illetve, teremtettem nekik helyet, vettem egy polcot, melyet a legnaposabb falunkhoz állítottunk. lévén, hogy a déli oldalon vagyunk, tökéletes lesz nekik. Tavaly az északin voltak, a büdös cigifüstös társalgóban... idén nem teszem ki szegényeket ennek.


Most napot kapnak. És kerti komposzt, homok és tőzeg keverékéből álló incsifincsi földet. És még több szeretetet és talán tudást is. remélem:)

7 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. remélem lesz eredménye, az egész évet azzal töltöttem hogy kikutassam, mit rontottam el tavaly... no most a földjük is sokkal jobb, nem a muskátlinak való sima bolti virágföld, plusz a déli oldalon, a meleg és nem utolsósorban füstmentes szobában kaptak helyet. És persze egyénre szabva is jobban kiműveltem magam a növénykékből:) remélem, idén nem lesz tiszta pénzkidobás a projekt, hanem ízlelhetem a gyümölcsét! :)

      Törlés
  2. Én is szeretnék ilyet, csak borzasztóan lusta vagyok :-)

    VálaszTörlés
  3. a bazsalikomot kérem szépen részletezni. tavaly 4 féle magból egyetlen sem kelt ki. ez naaaagyon brutálisan érintett, de továbbra is szeretnék. szóval nekik milyen földet, hogy vetetted, hogy öntözöd, napos oldalt vettem. fóliával letakarod? áááá, nincs is sok kérdésem. szóval egy kis tanfolyam típusú bejegyzés nagy óhaj lenne? nem baj, hogy nálad is kísérlet, de legalább olvastál a témában. én nem. sajna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. bazsalikomból törpét és olasz nagylevelűt vettem, mindegyik garafarmos, 60 ft/tasak szóval nem nagy befektetés. a földjük jórészt kerti komposzt (bújnak is ki a hülye almamagok sorban) tojáshéjjal és egy harmad rész homokkal, s ez a cucc bolti tőzeg-földdel keverve úgy fele-fele kb. 13 centis cserepekben vannak. Jól megnedvesített földre ráhintettem a magokat, kicsi friss földdel betakartam őket és lefóliáztam. 5 nap után kibújt mind, és most ahogy néztem elkezdték már növeszteni az első pár igazi levélkéjüket is.
      Amíg fóliázva voltak, nem öntöztem őket, viszont fóliátlanul minden nap kapnak egy-két spricc permetezett vizet, csak úgy harmatimitációként. locsolnom még nem kellett, de aggódom, mert hazamegyek 15-ére, és nem akarom hogy addig kiszáradjanak, ha korán locsolok meg tocsogni fognak:(

      szóval ennyi, napi 4-5 óra közvetlen napsütés éri őket egyelőre, nyárra gondolom ez nőni fog, de amúgy is a déli oldalon vagyunk, ott még s szűrt is elégséges, úgy tudom...

      Törlés
    2. köszönöm szépen. akkor bepróbálkozom, remélem a család majd szépen gondját viseli mikor elmegyek 4,5 napra.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...