2012. március 23., péntek

English muffins

Fura lesz, amit mondani fogok: de ezt a McDonald's-ban ismertem meg. És azóta is a kedvenc ételem ott. Megjegyzem, talán még a valósághoz legközelebb álló ételük: a McMuffin. Egy tükörtojás, egy szelet sajt, egy fantasztikus pirított buciban, ami kívül ropogós, belül rágós és a külsején lévő kukoricadarától valahogy igazán izgalmas dolog. Aztán rájöttem, miért is McMuffin: hiszen ez az a híres english muffin! Az a kukoricadara-kérges, serpenyőben sütött reggeli zsemlécske az előző napi maradék kovászból!
Hát ilyet nekem sütnöm kellett:D Innen.

ENGLISH MUFFINS

2 bögre grahamliszt
1 bögre fehérliszt
1 ek lenmagliszt 3 ek forró vízzel (vagy 1 tojás)
fél kocka élesztő egy tk. cukorral egy bögre vízben futtatva
egy deci joghurt

3 ek. olívaolaj (vagy vaj)
1-2 marék kukoricadara

Szokásos olajos-tojásos kelttésztát dagasztottam, amit megkelés és átgyúrás után 9 részre osztottam. ellapítottam és megforgattam kukoricadarában, majd forró serpenyőben kezdtem sütni őket. 3-3 perc mindkét oldalukon nagy lángon, hogy kérges legyen, majd újabb 5-5 perc közepes lángon- ettől lettek kérgesek de lágy közepűek a muffinok. Persze érdemes próbát tenni, felhasítván a legdagibbat a sütöttek közül, hogy kész-e már... ha nem, a kettévágottat lehet pirítani, a többit pedig kicsit tovább sütni.
Tessék bele tükörtojást és egy szelet borzasztó ömlesztett cheddar sajtot tenni a teljes élményért, de egy tonhalpogácsa majonézzel és dijoni mustárral megkenve, sem ugrana ki belőle azt hiszem:)

EDIT: ja, és persze teljesen fehér liszttel sem bűn elkészíteni, az angol nyelvű receptben pedig 1/4 csésze vízben futtatják az élesztőt és 1 bögre tejjel készül!
hármasával, sütőpapír közé hajtogatva és bezacskózva pedig a hűtőben is elvan pár napot, és felteszem fagyasztva és úgy kisütve sem esik vissza a minőség:)

3 megjegyzés:

  1. Jajj a mekis változatot én is annyira szeretem! Már próbáltam elkészíteni az angol muffint egy másik recept alapján, de ehetetlen lett, úgyh teszek egy próbát ezzel is, hátha... :)
    Bár általában nekem a kelt tésztákkal nincs szerencsém, többször nem fut fel a tej, mint igen :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tejben nem is mindig akar felfutni az élesztő, gyakran túl zsíros neki, érdemes inkább kevés, olyan 35-40fokos vízben pici cukorral és egy csipet liszttel felfuttatni. remélem ez a verzió sikerül, serpenyőben azért valamivel könnyebb ellenőrizni és állítgani a hőfokot-sülés gyorsaságát, forgatni, satöbbi... de ha esetleg ragacsos maradna a közepe, akkor lefordítva pirítani és úgy megsütni is lehet még. tehát semmi nem vész kárba:) remélem sikerrel jársz! :)

      Törlés
  2. Nagyon szeretem az eglish muffint, de még sosem ettem házilag készítettet. Fogalamam sem volt róla, hogy hogyan készítik, de mennyei az tuti! És most már sokkal okosabb is lettem:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...