2012. március 26., hétfő

Aszalt paradicsomos rizottó

Fél üveg aszaltparadicsom-pesto árválkodott a hűtőben. Tésztát már nem akartam... hát lett belőle ez. fantasztikus volt:) Kár, hogy csak frissen jó, jó lett volna belőle többet főzni:)

ASZALT PARADICSOMOS RIZOTTÓ

- 1 bögre arborio rizs
- fél üveg paradicsompesto
- egy marék aszelt paradicsom, kicsit összetördelve
- fél fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 5-7 dl alaplé
- 1 dl száraz fehérbor
- fél dl tejszín
- 1 ek vaj
- 1 ek parmezán (sajna csak szárított, de a célnak megfelelt)

A hagymákat kis olajon megfuttattam, majd a rizst is megforgattam rajta. Felöntöttem a borral, felforraltam, majd hozzáadtam a pestot és az első deci alaplevet, plusz az aszalt paradicsomot. Folyamatos kevergetés mellett apránként adtam hozzá az alaplevet, majd mikor a rizottó már olyan állagú volt, hogy a lyukas fakanálon nem esett át, és a rizs is megfőtt, belekevertem a vajat, parmezánt és tejszínt is.
Nem egy "lightos" étel, de annál finomabb, a krémes- fűszeres tejszíntől és vajtól lágy rizs bizony egy verhetetlen kombó nálam. És Tomi sem szokott ellenkezni, ha a rizottó kerül tervbe:)
Nagyon flancolós napon fokhagymás garnélát sütnék mellé vagy egy kis pirított olajos tonhalat, még flancolósabbon egy steak mellé csodás köret lehetne... így csak egy szegény kolis vacsora! :D
Két éhes személyre, vagy négyre, ha van mellette egy jó szelet bazsalikommal grillezett hús is... áh.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, imádom az aszalt paradicsomot :)

    VálaszTörlés
  2. Na vegre valaki, akinek az altala risottonak hivott etelt valoban risotto rizsbol csinalja es ahogy kell :) En csak a tejszint hagynam ki, de ez szemelyes problema inkabb :) Gratula, nagyon szep es tuti finom is volt! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, ez szerintem is elég komoly félreértelmezési porbléma...pláne ha kavicsos-szalmaszálas fényezetlen b-rizsből akar valaki "rizottót" csinálni...jaj.
      tejszínt nem érezni benne, nem hígította, de az a picike kis zsíros krémesség nem volt bele rossz:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...