2012. március 3., szombat

Afféle nemtommi. Galuskával.

örök probléma az angol "stew" szó lefordítása, mindkét irányba. Ugyanis nekik a mi pörköltünk is stew, nekünk viszont az ő stewjukra nincs szavunk. A ragu éppannyira lő mellé, mint amikor ők a pörköltet stewnak nevezik, gulyásnak sűrű, főzeléknek nem főzelék, pláne nem leves. mégis mi... hát akkor sztyú.
kis változtatásokkal innen.

KAPROS SZTYÚ GALUSKÁVAL

- 3 ek olaj
- 3 izmos ek. liszt
- 1,5 l zöldségleves-alap
- 1 fej vöröshagyma (20 ft)
- 3 ger. fokhagyma
- 1 konzerv bab (150 ft)
- 2 nagy krumpli (20 ft)
- 2 közepes répa (50 ft)
- kakukkfű, paprika, kapor
- 1 ek mustár vagy egy csepp ecet

- 1 csésze liszt
- 1/2 csésze kukoricagríz
- fél tk só
- csipet rozmaring
- 1 1/2 deci tej (vagy több, amennyit felvesz)
- 1 tk. sütőpor
(kb 120 ft össz)

Érdemes mindent előre felkockázni, aprítani, kaszabolni és kikeverni, mert amikor a rántás már tűzön van, gyorsan kell térülni-fordulni. Szóval felaprítottam a hagymát, felkockáztam a répát-krumplit, átnyomtam a fokhagymát. Nagy fazekambe öntöttem az olajat, és zsemleszínű rántást készítettem. Beleforgattam a hagymát és együtt, kevergetve pirítottam-dinszteltem, nem is tudom hogy mondjam. Amikor a keverék már kezd kicsit kiszáradni és le-lekapni, beletettem a fokhagymát is és pirítottam picit. Eztán óvatosan felöntöttem a levessel, kevergetve, hogy ne egy lisztes csimbók legyen az egész. Beleborítottam a répát, krumplit, és fűszereztem. Felforraltam, majd alacsony lángon főztem 25 percet. Ezalatt megcsináltam a galuskát: az összekevert száraz hozzávalókat kikevertem tejjel. Ha a krumpli már éppen puha, a répa meg majdnem, két kanállal szaggatni kezdtem a galuskákat. Olyan fél evőkanál méretűeket. Lefedtem, és negyed órát főztem még.
A végén hiányzott nekem belőle egy kis extra íz, ezért tettem bele egy jó adag mustárt, savanyításnak.
Tomi szerint olyan lett, mint egy vadas-babgulyás. Gondolom a gombóc, répa-mustár-szósz, ilyenek...de ízlett mindkettőnknek, bevált. És még gyors is. És vega is. És eszünkbe se jutott hogy kéne bele hús. De gondolom pár centi kolbász nem árt. Ja, és mosogatni se kell utána sokat. Egyfazekas étel:)
360 ft négy főre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...