2012. február 23., csütörtök

Újabb szejtánfelvágott

Az ipari felvágottaktól való erős ódzkodásom további szejtánkísérletekre késztetett. A múltkori, igaz a második már jobban hasonlított valami olyasmire, amit akartam, gálánsan el lett felejtve és kiszőrösödve dobtam ki. (az első, a puhább, "fasírtként" elfogyott)
úgyhogy máshogy kellett csinálnom, nem lehet, hogy ennek ilyen csúzliguminak kell lennie.
Ez már T-nek sem volt annyira borzalmas:)

CSÍPŐS KOLBÁSZ-JELLEGŰ SZEJTÁN

- 3 ek csicseriborsóliszt
- 3 ek sörélesztőpehely
- 9 ek sikérpor
- 2,5 dl víz+ 1 ek. szójaszósz + 1 ek olívaolaj
- 1 tk. marmite (csak kipróbáltam, hogy milyen lehet, de nem sokat érezni belőle)
- 1 tk. cayenne bors
- 1 tk. pirospaprika
- 1 jó nagy tk. fokhagymagranulátum
- esetleg kömény, de én nem szeretem
- majoranna

a nedves hozzávalókat összekevertem, és a szárazakat is összekevertem, külön-külön persze. Majd összeöntottem a kettőt és kicsit meg is dagasztottam. Kettévettem a "tésztát", és két nagy ív, erős alufóliába becsomagoltam, mint a szaloncukrot. A rizsfőző gőzölőkosarában gőzöltem 45 percet. Két "kenőmájas" méretű :D kolbászka lett belőle.
Észre kellett vennem, hidegen finomabb, mint langyosan...

de ez már valóban nevezhető sikernek! sokkal puhább és "porhanyósabb", omlósabb szerkezete lett, mégsem esik szét. Nem lett gumis, mégis van mit rágni rajta, és ízre sem rosszabb, mit sok felvágott. csupán az a szetjános ázottkenyér-íz ami zavar, de így hidegen az sem volt olyan vészes, még egy teáskanál marmite és ott sincs:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...