2012. február 26., vasárnap

Paradicsomos- babos köleskása

Igazi light, egészséges, meglepő étel. És gyors is, meg olcsó is. Nem kell tehát ódzkodni attól, hogy köles van benne- noha az imidzsének igencsak jót tett az ország tortája-dolog, már abban a tekintetben hogy most már az ország teljes népessége ismeri legalább a szót, hogy köles- hiszen a legősibb és leghasznosabb gabonánkról van szó. És szegény el van felejtve:(
(ja, és nem is madáreledel! ezen ma nagyon kiakadtam!)
Pedig csupa jó tulajdonsága van. Jellegzetes, kellemes íze van, ami pl a magyarországi rizsekről nem mondható el, és 160 ft fél kg, de még bioból is csak 450 ft körül van. sőt, 10 perc alatt megfő. Úgyhogy remek válságkaja!

PARADICSOMOS-BABOS KÖLES
sajnos a vakutól ilyen neonfényű lett. bocsi, még mindig nem tudok fényképezni.

- 1 bögre köles
- 3 bögre víz
- 1 140 grammos sűrített paradicsom
- 1 konzerv fehérbab
- 2 babérlevél
- 1-2 csipet bazsalikom
- 2 gerezd fokhagyma

A kölest megmostam, majd két bögre vízzel, a paradicsompürével, babbal és babérlevéllel feltettem főni. Összekevertem, belenyomtam a fokhagymát is. Gyakran megkevertem, és ahogy főtt a köles, apránként hozzáadtam a harmadik bögre vizet is. A víz felénél a bazsalikomot is belemorzsoltam, sóztam, borsoztam, kóstoltam. Kóstolgatással kiderül, mikor puhult meg rendesen, de addigra igazán be is fog sűrűsödni a dolog.
Nagyon finom, kellemes, kiegyensúlyozott, egyszerű kaja, remek böjti étel, zsírmentes, és még az újdonság erejével is tud hatni:)

Tomi kefirrel meglocsolva ette, ami nem utolsó ötlet.

2 megjegyzés:

  1. Hol veszel ilyen olcsón kölest, megkérdezhetem?

    VálaszTörlés
  2. Mázli kérdése, ez biopontos bioköles volt, DM-ben fogtam ki, mert egy hónap múlva lejárt. Őszintén szólva már 4 hónapja lejárt, de marhára semmi baja nincs...és 250 ft volt fél kg, bio. Emellett egyes reformélelmiszerboltokban is találni, ahol nem csak biocuccokat árulnak hanem ilyen "átlagosakat" is, és tényleg 150-250 ft közt kapni fél kilót. Persze boltfüggő. Meg az se mindegy, hogy Budapest vagy vidék... de már nagy áruházláncok is viszik ezeket a cuccokat, legkisebb sparban is találni reformszekciót. tesco csak a hiperekben árulja.
    remélem segítettem!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...