2012. február 6., hétfő

A "mostanában-kenyér", vagyis sima fehér kenyér, mennyei magasságokban

egyszerű és olyannyira nagyszerű, hogy fogalmam sincs, hogy lehet a bolti kenyér olyan szar, amilyen. Gondolom attól, hogy parti homokéval megegyező tápértékű lisztből kéne normális állagot varázsolni mindenféle E-vacakkal.

- fél kg. liszt
- 2-3 ek búzasikér (ha kenyérlisztünk van, nem kell, ha sima, akkor erősen ajánlott)
- fél kocka élesztő (vagy egy ek. szárított)
- 3,7 dl víz
- fél- egy ek só

A vízbe belemorzsolom az élesztőt, és hagyom, hogy felfusson (a szárazat is!). Eközben kimérem a lisztet és összekeverem a sóval és a sikérrel. Egyszerre beleöntöm az összes vizet, és 3 3perces ciklusban (nem vagyok még olyan jó erőben mint a hajdani nagymamák...) ledagasztom. Egy órát kel általában a számítógép hűtőrácsának anyaméhi melegében, majd lecsapkodás után újabb felet, aztán formázom, bemetszem és újabb 10 percet pihentetem, míg a sütőt a pokol első körének megfelelő hőmérsékletre hevítem. Mikor beteszem, bespriccegek egy kis vizet a sütőbe.
Nem tudom, mennyi idő, mire megsül, rá szoktam nézegetni. Kellemes kenyérszíne alapján lehet ítélni:)
Le szoktam permetezni vízzel, szép cserepes lesz tőle.

Langyosan, még üresen is eszméletlen, egyszerű, mindennapi csoda.

4 megjegyzés:

  1. hol szoktad venni a sikért?Én sehol se találok :(

    VálaszTörlés
  2. bioboltokban, szejtán vagy búzahúspor néven is kapni, 250grammos kb 300 ft körül van. De az ázsia-boltban is láttam már, ott a lisztek, kenyéradalékok közt van.

    VálaszTörlés
  3. köszi holnap meg is nézem :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...