2012. február 8., szerda

Kakaós és fahéjas kalács

Ha ezt sütöm, koravén anyai szívemet elönti a melegség. Nemcsak azért, mert kalács, otthoníz, süteményillat, meghittség, hanem mert szintlakó szomszédaim gyerekként ugrándozva jönnek langyos, illatos kóstolóért.
És ennél nagyobb sikerélmény nem nagyon lehet.

KAKAÓS/ FAHÉJAS KALÁCS
50 dkg liszt
1 tojás
2,5 dl tej
fél kocka élesztő
negyed kocka margarin / fél kocka vaj (5-6 dkg)
4-5 ek cukor (ahogy borul)

negyed kocka margarin/ fél kocka vaj (5-6 dkg)
cukor
kakaó, kókusz, fahéj

A tejet meglangyosítom, felfuttatom benne az élesztőt, és az olvasztott margarinnal és a tojással és cukorral kelttésztát dagasztok. Eléggé lágy lesz, de a zsiradék miatt kezelhető.
Egy óra kelesztés után a tésztát elfeleztem, és A/3as téglalappá nyújtottam. Olvasztott margarinnal megkentem, megszórtam cukorral és fahéjjal, másikat kakaóval. Szoktam kakaós-kókuszosat is csinálni.
Hosszabbik oldalától feltekerem, majd a csigahengert hosszában elfelezem, úgy, hogy a végén maradjon pár összekötő centi, szóval ne essen szét. Az így keletkezett két szárat összetekerem, és a kalácsot óvatosan a tepsibe emelem. Ajánlott sütőpapírt tenni alá, a cukor szeret kifolyni és ráégni.
Erős lángú sütőben 25-30 perc alatt lesz kész. És az ára? és a minősége? És a hangulat, amit magával hoz?

Felülmúlhatatlan.

2 megjegyzés:

  1. Biztos felülmúlhatatlanul finom volt, nagyon ügyes vagy:)!!

    VálaszTörlés
  2. Bizony! jó kis nagymamiféle ízek:) köszönöm!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...