2012. február 5., vasárnap

Fehér chili

Új kedvenc inspiráló honlapom van. The pioneer woman cooks. Eszméletlen. Olyan igazi amcsi soulfood, rengeteg vajjal, gyönyörű húsokkal, ízzel, szafttal, szósszal, sajttal, mindennel, ami csak jó a világon, elképesztően élvezetes stílusban... köszönet ezért a receptért is!
(eredeti recept itt)
Egy kis könnyed, nőies chilis bab. (ez persze nem igaz, lásd tejszín és társai...)


FEHÉR CHILI

- 2 csirkecomb (500 ft)
- 1 fej hagyma (20 ft)
- 4 ger. fokhagyma (20 ft)
- fél kg. gyöngybab (260 ft)
- fél ek. őrölt római kömény
- 4 db csípős cseresznyepaprika
- só, bors
- 4 ek. kukoricagríz
- 2 dl tejszín (160 ft, a teszkósra esküszöm, habtejszínnek árulják) + 1 dl víz

A csirkecombokat megmosom, és kb 2 l vízben felteszem főni. forrástól számítva 20 perc múlva kihalászom a léből, és kicsit hagyom hűlni. Közben felaprítottam a hagymát, fokhagymát és a paprikákat. A hagymákat olajon dinsztelni kezdtem, majd 5 perc múlva hozzátettem a paprikát. Az éjszakára beáztatott babot is hozzáöntöttem, és a csirkecombok levével öntöttem fel. Fedő alatt főztem, lassú tűzön, egy órát.
Ezalatt szétmarcangoltam a csirkecombokat, a húst hozzátettem a babhoz, fűszereztem. Még fél- háromnegyed órát főtt, míg igazán krémes-puha nem lett a bab. Ekkor a tejszín-víz elegybe belekevertem a kukoricadarát, és besűrítettem vele-10 perc főzéssel- a csilit. Kész!

Eszméletlen jó. A tejszínes krémesség nagyon jó a babbal együtt, a csirke egészen beleolvad, és kellemes fűszeres csípősség öleli körbe az egészet. Fantasztikus lett!
6 adag étel, 960 ft befektetéssel. És milyen étel! gruaaaaaaah...*kéjes morgás*...

EDIT: korrigálnám, 8 adag, kenyérrel. elég sok! adagonként 120 ft.

1 megjegyzés:

  1. Erről eszembe jut: kislánykoromban ettem nyugat-dunántúli tejes bablevest, a pénteki bőjtös ebédmenü részeként. Akkor nem ízlett... Bableves és túróscsusza szalonnapörccel - ez volt a papám kedvenc ebédje száz évvel ezelőtt, ezt kérte, ha nagy ünnepeken hazautazott az internátusból.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...