2012. február 25., szombat

csíráztatás megint

Eszméletlen zöldéghiányom van, de nem vagyok hajlandó marokkói paradicsomot és padlizsánt venni, a jordániai vízízű uborka sem a kedvencem. Káposztát meg unom már. Pedig én hozzászoktam, hogy kenyérhez, szendvicshez (vagy bele) mindig egyek valami nedveset, valami roppanósat, valami finom, hideg, kontrasztot nyújtó életteli zöldséget. Hát most így nagyon nem megy. Úgyhogy úgy döntöttem, veszek csíráztatót!

házi lenmagos-korpás-zabpelyhes barna tönkölykenyér, házi ajvár, mungóbabcsíra

Régebben is próbáltam, de nem szellőzött jól a dolog sajnos. Most viszont az egyetlen fajta, szemlátomást igénytelen és gagyi fröccsöntött műanyagból készült, szúrósabb tekintettől is elrepedő (a gyártó pedig nyilván tudja, hogy ő az egyetlen a piacon) csíratálat megvettem, csóróságomban elég sok aranyforintért. Persze annyi eszem nem volt, hogy magot is vegyek.
No de mindegy, még régen fedeztük fel anyával, hogy bizonyos nagyobb CBAk, eldugva ugyan, a zöldségek vagy száraztermékek közt az alsó polcokon, forgalmaznak tellér márkájú, 20 dekás kiszerelésben olyan 150-300 ft körüli áron: mungóbabot, adzukibabot, feketebabot, hajdinát, szóját, vöröslencsét, csicseriborsót, kölest. Hát megdöbbentem. Végre egy cég, amelyik rájön, hogy nem mindenki az eszetlenbiót akarja /tudja megvenni háromszoros áron, hanem jó az is, ami legalább már nem állati takarmány, de fél kilót megvenni fél. Ebből a szériából táraztunk be hát elég sok mindent, és ebből kifolyólag véletlenül volt itthon mungóbabom. Remek! Uccu.

Azt kell mondjam, bevált a dolog. Kellemes ropogós szendvicszöldségem lett, meglepően olcsón, és nem a közel-keletről. nagyon tetszik! veszek is majd lucernát, mert olyat ettem már és nagyon ízlett, ha kimerészkedek a koliból, így 4 nap betegeskedés után.
Szóval a csíratál bevált.
Amíg le nem ejtem egyszer...

3 megjegyzés:

  1. vééégre csíraszezon :)
    nekem is hiányoznak már a "rendes" növények
    ajánlom még a retket, meg a hagymát
    sok sikert!

    VálaszTörlés
  2. én is elkezdtem már az idei csíra-szezont :)
    nekem is az általad említett gagyi műanyag van, de nem rossz, 3 éve használom már. az agyaggal sokkal több baj van, könnyebben is törik + ha egyszer megtelepszik benne a penész, soha nem lehet teljesen kitisztítani...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, olvastam én is a csrép csíráztatóról ezt, meg hogy a műanyag a legjobb, de valahogy már tapintásra olyan a műanyag, és ráadásul olyan szálas mintás is, mint szüleim régi szoci fröccsöntött műanyag katonái, amik olyan szilánkosan pattogva törnek... rossz emlék, rossz benyomás:) ennyi pénzért igazán lehetne normális, de hát ha valami "reform" akkor arra gátlástalanul aggatnak akármennyi pluszt... meh, na mindegy, csak a tudatos vásárló beszél belőlem... meg persze a csóró kollégista:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...