2012. február 23., csütörtök

Az ihlető lustaság: zab-kókusztej

Na az a helyzet, hogy mindig baromi lusta vagyok szóját áztatni, vagy legalábbis nem elég előrelátó. És gyakran rámjön hogy ajj, de innék egy kis szójatejet... persze a szójatejgépemen (mwhahahaha, nyáron vaterán vettem egyet harmadáron) van száraz babos tejfőző funkció, de nem mertem még kipróbálni, nem jó ha olyan ázatlan, nyers, zöld íze van. Szóval eszembe jutott a megoldás. Hát zabom van! De abból múltkor is nyálkás lett... guess twas too much oat. Tehát feleztem: 4 ek zab, 4 ek kókusz, és mondhatom, szója, haver, le lettél szavazva, kényelmi okokból...

ZAB-KÓKUSZTEJ

4 ek aprószemű zabpehely
4 ek kókuszreszelék (titán-dioxid-mentes, ha lehet...)
kicsit több, mint 1,5 l víz

nos nekem egyes programon megcsinálta a tejfőző, de aki manuálisan csinálná, az a víz felében- harmadában főzze 10-15 percet a zabot és kókuszt, majd eressze fel a többi vízzel, és forrás után gézen szűrje le.

2 tk barna cukorral ízesítettem, de talán még csak ennyi se kell bele.

kicsit sárgább és "pudingosabb" állagú mint a szójatej, de nagyon finom ez is. És gyors. És instant.

már csak azt kívánom, a tejfőzőt is mosogassa el valaki...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...