2012. január 19., csütörtök

Szójahús próbálkozás 1.

Fejembe vettem, hogy én most szójahúst fogok csinálni. Fogtam is a szójababot, beáztattam, megfőztem. Aztán utánanéztem pár ilyen műizének, hogy miből van. És kísérleteztem. Nem lett jó még, de gondoltam leírom, mert naplózni mégiscsak illik a kísérleteket. de légyszi, ezt ne csinálja még meg senki:D

10 ek. főtt szójabab, 10 ek főzőlé, 10 ek búzasikér, 1 ek keményítő.
fokhagymapor, chili, paprika, szójaszósz, kakukkfű.
másfél óra gőzölés.

Hát tapasztalatok:
-sokkal, de sokkal több szejtán kell bele.
- nem vágható- szivacsos, hanem inkább ragadós és puha.
- sokkal erősebben kell fűszerezni, mert így egyelőre csak ázottkenyér-íze van. csípőspaprikás ázottkenyér.
- lehet kellene bele tenni sörélesztőpelyhet, főleg az íze miatt. biztos sokat javít rajta.
- lehet egy kis olaj sem ártana.
- a rizsfőzőben gőzölés jó ötlet, ezzel kísérletezem majd a jövőben.
- utánanézni jobban, hátha akad vmi veggie meat recept.
- venni kell még búzasikért:S
- kísérletezés kisebb mennyiségekkel induljon, nemtom ki fogja most megenni ezt a fél kiló cuppogós izét...

2 megjegyzés:

  1. helo

    http://vegandad.blogspot.com/2008/06/veggie-lunch-meat.html

    kiprobaltam volna, de meg nem talaltam itt sikért..

    VálaszTörlés
  2. szia!
    igen, én is pontosan ezt a receptet találtam meg tegnap éjjel, mikor belebúvárkodtam a dologba. Ma ki is próbálom. Köszi!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...