2012. január 20., péntek

Szójahús, ami inkább szejtánfelvágott

Reggel egy kommentelő mutatta azt az oldalt amit tegnep éjjel magam is megtaláltam, ahol sok remek szejtános hús van fenn. Az ottani arányok alapján javítottam a tegnapi recepten, így a végeredmény:

1/2 csésze főtt szójabab
1 csésze főzőlé
1 1/4 csésze sikér
1 tk. fokhagymapor, 3 ek. sörélesztőpehely, 1 tk. pirospaprika, 1/2 tk cayenne bors, jó sok friss bors, 1 ek olaj, 1 ek szójaszósz, 1 tk. kakukkfű.

a szóját a vízzel összeturmixoltam, belekevertem a fűszereket, és a sikérrel tésztát gyúrtam belőle. A masszát dupla alufóliába tekertem, és egy órát gőzöltem.
Meglepően párizsi-állagú (az is úgyis szójából van...) lett, finom, csupán a szója maradt benne darabos. talán puhábbra fővő babbal kellene próbálkoznom. Ízre, állagra jó! Talán lehetne még bátrabban fűszerezni. Kicsit még mindig ázottkenyér-ízű, gondolom a szejtán miatt. de mindenképpen jobb, mint sok bolti húspótlék-izé. Szal ez már siekresebb!

Eredeti ötlet: http://vegandad.blogspot.com/2008/06/veggie-lunch-meat.html

EDIT: jut is eszembe, amennyiben főtt és darált szójababról van szó, miért is ne használnám fel a szójatejkészítéskor visszamaradó okarát ehhez? mmmm következő kísérlet tervbe véve... csak fogyjon el ez a két rúd!
Egyébként, a kevésbé jól sikerült rúd fasírtként a főzelékem mellé remek volt. El fog az fogyni!
Ebből pedig pirított kenyérrel, majonézzel és kicsit leszárogatott ecetes céklával fantasztikus szendvicset ettem reggelire. Elégedett vagyok vele. Tekintve hogy bolti felvágottat eddig sem ettem, remek házi helyettesítő lesz. Legalább tudom, mi van benne. Szuper!

Tominak az állaga furcsa. Kóstoltatom-kóstoltatom, de nem tetszik neki. Sebaj, nálam is elfogy. Nem utáltatom meg vele ezt azzal, hogy erőltetem- még a végén minden újdonságtól elzárkózik...

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...