2012. január 22., vasárnap

Ír szódás kenyér

Eléggé meglepett ez a "kenyér". Ugyanis ismertem az alap receptet, hogy barna liszt- mazsola- kömény- iró (rövid i)- szóda- só, de így magában nem mertem kipróbálni, kerestem hát egy kicsit lájtosított receptet. NNo, az meg olyan lett, mint valami délutáni sütemény! nagyon meglepődtem, persze gondolhattam volna, hogy ha a fentiekhez teszünk még vajat meg egy tojást, akkor kábé kapunk egy sütitésztát... na de sebaj, nagyon finom reggelihez való édeskés sütiszerű kenyér lett, és kipróbálom majd a rusztikusabb verziót is. Se mazsola, se kömény nincs benne persze, mert mindegyiket- úgymond- rühellem:D

ÍR SZÓDÁS reggelihez, teához, kávéhoz való édes KENYÉR az allrecipes-ről kicsit megváltoztatva
- fél kg. barnaliszt
- 1 ek cukor
- 1 tk só
- 1 ek sütőpor
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 tojás
- 3-4 deka vaj
- 450gr-os pohár kefir, egy tk. citromlével (az iró helyett)

A száraz alapanyagokat összekevertem, plusz összekevertem az olvasztott vajat és a felvert tojást a kefirrel. A kerfirt beleborítottam a lisztbe, gyorsan összekevertem hogy átnedvesedjen az egész, és kivajazott kenyeresformába öntöttem. Sajnos, mivel itt a koliban a sütőn a hőfokot is szemre kell beállítani, azt tudom csak mondani, hogy a közepesnél picit erősebb lángon sütöttem kb. 45 percet. Tűpróbával tesztelhető.

Egyébként irót lehet venni kartondobozban, félliteres kiszerelésben, azt hiszem, a kunsági márkanév alatt (ami az egyik legjobb tejtermék-"márka" Mo-n...szerintem) a Sparban. Ha jól emlékszem. De persze lehet hogy nem :)

4 megjegyzés:

  1. Mazsolás, köményes ír szódával még nem találkoztam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. úgy olvastam úgy az igazi... vagy legalábbis egyikkel. Legtöbb helyen a mazsolát írják, még a sós kenyérbe is... furcsa.

      Törlés
  2. Van a 'white soda' meg a 'brown soda', az előbbi fehér lisztes, az utóbbi meg teljes kiőrlésű. Lelkük a buttermilk, vagyis író, ami a szódabikarbónával adja a kenyér motorját...

    Mazsolás szódával ugyan nem találkoztam, de találtam olyat, hogy 'currant soda' vagy 'fruit soda', északon népszerű tea-bread. Eddig még csak a 'fruit scone' és a 'bram brack' nevű mazsolás kenyerekhez volt szerencsém...

    Köménymag ügyben meg azt találtam, hogy (caraway)'seed cake', és hogy a farmhouse teázó asztalokon gyakori, de ebbe sem volt még szerencsém belefutni.

    Majd nyitva tartom a szemem ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én allrecipes.comon olvasgattam a kommenteket, meg találtam egy kifejezetten szódakenyérről szóló angol oldalt, onnan merítettem az infót, de ez így árnyaltabb kép! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...