2012. január 10., kedd

Édes- csípős- savanyú thai mártás

A büfében sokszor eszünk ebből a fincsi szószból, amit mártogatósként adnak, és igencsak izgatott hogy mi ez, hol kapható és legfőképpen, hogy koppintható:)
Aztán az üveg gondos tanulmányozása után már nem volt nehéz kitalálni a dolgokat:)

THAI ÉDES-CSÍPŐS SZÓSZ
- 2, hüvelykujj méretű szárított csilipaprika, magjaival együtt, morzsolva
- 3/4 csésze cukor
- 1/2 csésze víz
- 3/4 csésze almaecet
- diónyi gyömbér
- 3 ger. fokhagyma
- 1,5 ek. keményítő, 2-3 ek vízben feloldva

A gyömbért és a hagymát lereszeltem, a csilit összemorzsoltam, és mindent összeborogatva gyorsan felforraltam. Kicsit büdi, az ecet miatt. De süssünk mellette szalonnát, akkor nem érezni:D Miután felforrt, beleöntöttem a keményítőt, jól elkevertem, és a következő rottyanás után már zártam is le. Míg hűl, szépen besűrűsödik.

Ahogy olvastam, sült rák mellé adják mártogatni, de nekünk sült krumpli mellé, vagy sült húshoz is tökéletes:)

EDIT: mára a szósz másfél evőkanál keményítőtől konkrétan kocsonyává kötött az üvegben. Az egy ek. is bőven sok lehet. Hígítani fogom szerintem én is még ezt a szószt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...