2011. december 20., kedd

Karácsony T-vel: Balzsamecetes csirke, karamellizált hagymás rizs

Még Márton-napkor gondolkodtam rajta, hogy ha lett volna libám, akkor lilahagymával, szegfűszeggel, naranccsal és vörösborral sütöttem volna meg. Ezen gondolkodtam most is, csak hát csirkével mégse... aztán elfelejtettem narancsot is venni. Na, gondoltam, erről ennyit. Más ötlet kell. Lett ez:)

BALZSAMECETES CSIRKE, KARAMELLIZÁLT HAGYMÁS RIZS
- 2 csirkecomb
- 1 ek olívaolaj
- fél tk. rozmaring
- 1 nagy tk. balzsamecet
- 1 tk. barna cukor
- fél tk. só

- 1 csésze rizs
- egy fej lilahagyma
- egy tk. barna cukor

A csirkecombot megmostam, megtörölgettem és a többi hozzávalóból kevert mázzal beecseteltem, a bőre alatt is. Tepsibe tettem, öntöttem alá egy deci vizet, lefóliáztam, és maxon egy órát sütöttem. Fél óra elteltével megfőztem a rizst. Mikor megfőtt, felkockáztam viszonylag nagyra egy fej lilahagymát, és egy ek. olajon aranyos-karamellásra sütöttem, majd egy kis barna cukorral is összeforgattam. Ezzel pedig a rizst kevertem össze.

Nagyon jó lett a csirke! Kis égettcukros mázzal a pirult bőr és a savanykás-vörösboros aromájú hús remek volt, puha és omlós, a hagymás rizs pedig egyszerűége ellenére valami remek lett.

Desszertnek kis tokaji aszú csúszott, majd így éjjel, film mellé egy narancsos forrócsoki...:)

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...