2011. december 8., csütörtök

Húsos- babos rakott tészta

Bab. Bab. BAB. Nem tudom mi van velem, a boston baked beans egetrengető sikere óta babot akarok enni, 100% babot, krémesre, puhára főve mindenféle finom fűszertől illatos szószban... Viszont T vágyott már valami hagyományosra. Vagy valami tésztára. Hát lett belőle babos hagyományos tészta. Igazából olaszosan. De azért atomjó lett. Ilyen találmányok elkészítésekor olyan büszke vagyok magamra:)

HÚSOS-BABOS TÉSZTA
- 1 hatalmas fej hagyma
- olaj
- fél szál házi, csípős füstölt kolbász (kb 15 deka)
- 2 nagy szelet húsos szalonna
- 30 deka darált hús
- 1 konzerv vörösbab
- fél zacskó orsótészta
- fél liter (egy doboz) passzírozott paradicsom
- teáskanál őrölt római kömény
- 1 tk. fokhagymapor
- 1 tk. oregano
- 1 tk. paprika
- kis chili
- balzsamecet
- só, bors

A hagymát nagyon apróra kockáztam, és olajon, alacsony lángon megdinszteltem. Amíg a hagyma izzadt, felkockáztam apróra a szalonnát, és szétmarcangoltam a kolbászt-
ugye még túl puha volt, inkább csak ilyen darálthúsféleség- de ez esetben ez csak jó! Az üveges hagyma alatt feeltekertem a lángot, és megpirítottam rajta kicsit a szalonnát és kolbit. Ugyanígy a darált húst is megsütöttem. Félrehúztam a tűzről, paprikáztam, chiliztem, és a paradicsompürével együtt tettem csak vissza, jól összekeverve. Kis vizet is adtam hozzá, és a lecsöpögtetett babot. fűszereztem, és mikor rottyant már egyet, kis balzsamecettel tettem izgalmasabbá a szószt, tekintve hogy a paradicsomtól édes volt, a szalonnától sós, de úgy kellett bele valami. hát az volt az. Ha felforrt, lefedtem és alacsony lángon rotyogtattam 10 percet.

Normális esetben tésztaszószoknál persze ez kevés, nem áll még össze a dolog, nem sűrűl be, még olyan semmilyen. viszont találtam ki valami trükköt. Amíg a szósz rotyog, felforralok (vízforralóban) másfél liter vizet, a tésztát pedig, egy tk. sóval beleborítottam a jénaimba. Erre öntöttem a forró vizet, és le is fedtem. A tíz perc elteltével a tészta pont félig főtt, és ami egyébként nem kívánatos, de itt igen, jó ragacsos keményítős. Leszűrtem. És pont az a keményítő, amit főtt tésztánál nem szokás szeretni, fogja itt besűríteni és csodásan krémessé varázsolni a szószunkat amellett, hogy a tészta a szósz minden zamatát beszívja, míg teljesen megfő. Na ezt a trükköt még nem olvastam sehol és magam kifejezetten büszke vagyok rá, mert marhajól bevált.

Szóval, leszűrtük a cuppos tésztát, összerotyizott kicsit a szószunk. Összekevertem, és közepesen forró sütőben sütöttem a jénaiban 40 percet. T olvadozott. Én tejföllel és parmezánnal ettem ( Nigella javaslatára szárított parmezánt használok, igaz az se olcsó, de legalább tartós, és nem érzem szarabbnak mint az igazit. pláne, amennyi nekem kell belőle...), T. csak úgy magyarosan. Végülis, kolbász, bab, szalonna...éppúgy lehet olasz, mint magyar kaja is:)
Nagyon jól sikerült kis étek lett ez!

Köszönet T-éknek a kolbász és szalonna hozzájárulásért. Az eunak a száraztészta-segélyért. a húst meg a paradicsomot azért mi vettük:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...