2011. december 19., hétfő

Előkarácsonyi almaleves és kenyérrecept

Egy kis igazán finom, lélekmelengető, tejszínes nasileves, karácsonyi fűszerekkel- nincs mit ragozni:)

KARÁCSONYI ALMALEVES
- 2 dl tejszín (160 ft)
- 4-5 db alma
- 2-3 ek. méz
- 2 kisebb csillagánizs
- 4-5 darabka fahéj
- 5 szegfűszeg
- 1 tk. liszt

Az almát megmostam, meghámoztam, felkockáztam, és kb. másfél liter vízben (nem biztos, lehet több volt...) a fűszerekkel és a mézzel feltettem főni. Mikor az alma megpuhult, a tejszínt a liszttel gondosan kikevertem, és óvatosan belecsurgattam a levesbe. Savanykás almánk volt, esetleg édesebbekhez kellhet egy csöpp citromlé.

Csíkos mogyorókrémes kenyérrel ettük (mentségünkre legyen, barna volt:) ).

és ha már itt vagyunk, leírom a legkirályabbul bevált kenyerem receptjét. Édeskés- karamelles a hozzáadott malátától, csodálatosan kívánatosan négerbarna, tele rosttal és finomsággal, mégis lágy és foszlós. Nagyon jó!

- 50 dkg liszt (fehér vagy barna, ahogy tetszik)
- 2 ek. búzasikér
- 2 marék búzakorpa
- 2 marék zabpehely
- 3-4 ek lenmag
- 2 ek olívaolaj
- 2-3 ek. zsíros tejpor
- 1 tk só
- 2-3 tk. őrölt maláta
- 4 dl víz (esetleg ha teljes liszttel dolgozunk, egy picit több is lehet)
- 1 tasak száraz élesztő
- táskanálnyi cukor

A száraz hozzávalókat összekeverem, és a vizet (és a benne cukorral felfuttatott!!! élesztőt) egyszerre hozzáöntve összekeverem a tésztát. Mikor összeállt, de még ragacsos, ráöntöm az olajat, és dagasztás közben dolgozom bele. Így sokkal könnyebb dagasztani, és ha kezd kicsit ragaszkodóbb lenni a tészta, addigra már annyit dagasztottuk, hogy az pont megfelelő mértékű enyhe ragacsosság már. Egyébként úgy szoktam ellenőrizni, hogy jó-e, hogy oldalra fordítom a tálat, és ha a tésztagombóc úgy gördül az oldalán, hogy szép hosszú sikérszálat húz, de leválik a tálról, akkor kész. 1-1,5 órát kelesztem, majd lecsapkodom, átgyúrom, olajos sütőformába teszem, és újabb pihentetés következik, 20 perc- fél óra. Ekkor dugom be a forró sütőbe, ráspriccelek egy kis vízpermetet, és fél óra- 45 perc alatt megsütöm.
Csodás, puha, foszlós kenyér lesz, apró kis bubik láncolatával, karakteres pörkölt, karamellás ízzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...