2011. november 17., csütörtök

Tárkonyos raguleves

Na, ez egy olyan kaja, mint a rántott hús- néha szinte mindenki készíti, és szinte mindenki ugyanúgy.
Egyébként egyre jobban szeretem a leveseket. Bár a leves-főétel párosítást mindig is oltári hülyeségnek tartottam, amit csak a magyarok csinálnak ("mer' vaamivee jóliskő lakni!) az afféle masszív, önálló étkezést is kitevő levesek viszont, amikhez esetleg néhány előétel-falatka, fél melegszendvics, fokhagymás pirítós vagy valami izgalmas péksüti kell, esetleg utána egy könnyű, passzoló saláta, nna az frankó, az bejön. Nem tudom, ki az, aki egy átlagos (tészta, répa, főtt hús, egyéb zöldség, jó kis erőspaprika), magában se könnyed húslevest lötyögtetve a gyomrában, még úgy igazán neki akar állni egy másodiknak? hát én általában nem. Meg úgy a húslevest is unom már.
Na, de ez nem az:)

TÁRKONYOS RAGULEVES
Bocsi h ilyen rossz kép megint, még mindig nem vettem elemeket...:(

- 3 közepes krumpli (15 ft)
- 2 nagy répa (30 ft)
- 1 kicsi petrezselyemgyökér (35 ft)
- 2 ek liszt
- fél csirkemell (30dkg) (350 ft)
- 2 német dr*geriem*rktos aln*tura márkájú bioleveskocka (100 ft)
- maréknyi szárított gomba (természetesen a friss még jobb)
- 2 dl tejföl (150 ft)
- 2 tk. mustár
- só, bors, 1-2 csipet morzsolt tárkony
- ecet v citromlé
és van aki tesz bele még borsót, nekem nem volt. kibírtuk.

A répát és a krumplit megpucoltam, felkarikáztam-kockáztam. A hagymát apróra vágtam és dinsztelni kezdtem olívaolajon, s ezalatt felkockáztam a csirkehúst is.
Az üveges hagymára rádobdtam a csirkemellet, fehérre sütöttem, majd beleszórtam a többi zöldséget is, és azokat is jól átforgattam a forró olajjal, hagymával, hússal. szórtam rá 2 ek. lisztet, és azzal is jól összeforgattam. Eztán felöntöttem vízzel, belemorzsoltam a leveskockákat, és forrás után kb. fél órát alacsony lángon főztem. A meleg vízbe áztatott, majd kinyomott gombát az utolsó 10 percben tettem bele, és ekkor fűszereztem is. végül a mustárral kikevert tejföllel habartam be a levest. Kis ecettel igazítottam még az ízeken, és kész.
Fokhagymás rozspirítóssal ettük.
4-6 adag, össz. 680 ftból. Egy menzai menü ára az egyetemen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...