2011. november 18., péntek

Narancsos-fűszeres keksz

A fenti címet megguglizva kerestem valami receptet, ami alapján készíthetnék egy kellemes, friss, citrusos sütit egy baráti összeröfire. hát találtam párat, de egyik se tetszett annyira, vagy nem volt hozzá valami, vagy mittomén. úgyhogy gondoltam, egye fene, tudok én vajas kekszet csinálni, hát akkor turbózzuk fel!
Hát így alakult.

NARANCSOS-FŰSZERES KEKSZ
- 20 deka vaj (550 ft)
- 25 deka vaj kellett volna de nem akartam a +5 miatt venni még, úgyhogy 20%os tejföllel pótoltam ki a dolgot, nem lett gáz, tehát: egy deci tejföl kb (vagy akár még tejszín is lehetett volna sztem) (60 ft)
- 1 narancs lereszelt héja (lehetőleg nem viaszolt és kémiázott és flincesflancos fényes) (40 ft)
- fél narancs leve
- 50 dkg liszt (70 ft)
- 10 dkg barna, és 10 dkg fehér cukor (120 ft)
- 1 tojás (35 ft)
- 2 tk gyömbér, 1 tk. fahéj, 1/3 tk szegfűszeg, 1/3 tk bors (mind őrölt)
- fél tk. szódabikarbóna (csak a biztonság kedvéért)
- 5 dkg tortadara/reszelt étcsoki (100 ft)
- csipet só

A száraz hozzávalókat összekevertem, majd a hideg vajat késsel felkockáztam és elmorzsoltam vele. Eztán adtam hozzá a tojást, a tejfölt, a narancslevet és a tortadarát, és gyorsan összegyúrtam.
Egy órát pihent a hűtőben. Aztán bemelegítettem a sütőt (nem maxon ment, hanem eggyel lejjebb, de az nem tudom mennyi, gyaníthatóan olyan 190-200 fok). A tésztát kettévettem, pickszalámi vastagságú hengert gyurmázgattam a felekből, és 1 centis karikákra vágtam. a karikákat sütőpapíros tepsiben kicsit még szétlapogattam, és 10 percet sütöttem.
Meg kellett várni, míg teljesen kíhűlt, akkorra lett szilárd, "kekszállagú". lehet a tejföltől lett kicsit lágy. Mindenesetre finomnak nagyon finom!
kb. 1000 ftból került ki pontosan 60 db keksz. de igazából csak a vajat meg a tortadarát kellett spec ehhez vennem.

1 megjegyzés:

  1. Majdnem egy kiló keksz ennyiért! És biztos finom, ki is próbálom ma.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...