2011. szeptember 21., szerda

Olajbogyós-aszalt paradicsomos ciabatta

Hát ez a hülye blogger, meg az újításai... agyrém. Amúgyis elég régen írtam de most is 3 napba telt, mire összegyűjtöttem a türelmemet ahhoz, hogy nekiálljak végre rendesen... vagy csak a kolisnet volt szar, nem tudom, de sehogy nem tudtam írni a bejegyzés-ablakba... meh.
Mostanában nem nagyon brillírozok, mert elkezdődött a suli, a kínai szak gólyája lettem (ah milyen jó nekem, nincs még egy ilyen hülye a világon, hogy japán szak befejezése után kínaira menjen... nyehe) és alig van energiám bármire. Bár ahogy így kezdünk belerázódni a dolgokba, egyre inkább felülkerekedem a nehézségeken...de főzésre eddig kevés futotta. Mindenesetre enni kell, tehát amit egyébként is minden nap vagy minden másnap sütök, az a kenyér. Néha kicsit megrafkózva. Mint ezt.

OLÍVÁS-ASZALTPARADICSOMOS CIABATTA

fél kg. liszt
2 tk. búzasikér, minőségjavításra
1-2 marék tönkölykorpa, hogy anyag is legyen benne
1 tk. élesztő
1 tk. só
4 dl víz, de lehet h több is kell
15 szem olajbogyó
10 szép aszalt paradicsom

A száraz hozzávalókat összekevertem, dúsítottam a felaprított olívával és paradicsommal, majd felöntöttem vízzel, és úgy kábéra, mint a dnkt, összekevertem, míg összeállt. Elég lágy (híg?) de formatartó tésztának kell kikerekednie, amit kézzel is megdolgoztam kicsit, de nem igazán fontos- a hosszú-hosszú kelesztés elintézi:) 2 óra pihenés után egy éjszakát  a hűtőben töltött, majd másnap, kivétel után, hagytam hogy visszamelegedjen szobahőmérsékletűre, és megint megtapostam kicsit a tésztát. Kiborítottam a meglisztezett asztalra, és olyan másfél ujjnyi vastag, kb A/3-as méretű négyszöggé igazgattam, melyet 8felé vágtam, meghintettem liszttel, és forró gőzös sütőben sütöttem meg, kb 20 perc alatt.

Szendvicsnek remek! Nekem 8 kb. 120 grammos (lemértem! :) ) kenyérke lett belőle tökéletes, nagy lyukakkal, masszív tésztával, amiből eggyel is teljesen jól lehet lakni, finom emmentálival, paradicsommal, kefirrel:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...