2011. szeptember 9., péntek

Két lepény

Lepények, vagy pizzák nem-hagyományosan, de hát ha valami akkor az, ha olyan, amilyen, mint pl a pizza akkor pizza, ha megfelel bizonyos dolgoknak, akkor nem muszáj pizzának hívni, ami nem az... persze az egyszerűség kedvéért lehet, metonimikusan. De attól még maradjanak ezek itt lepények. Mert azért eléggé magyaros hangulatúak. (vagy erdélyiesek, whatevör) Nyáron, mikor a dögmelegben nincs kedve enni az embernek semmit, akkor is csúsznak egy-egy korsó jó hideg sör mellé, estefelé:) és mégiscsak mások, mint a pizza.

A tészta itt, a többi alább.

AJVÁROS LEPÉNY
1/2 üveg (kb 2 deci) ajvár
1 fej hagyma
2-3 paradicsom
juhtúró
sajt

Az ajvárral megkent kinyújtott tésztára karikákra vágott paradicsomot és felszelt hagymát szórtam, és juhtúrót morzsoltam rá, majd megszórtuk reszelt sajttal.

JUHTÚRÓS LEPÉNY
1 nagy pohár tejföl
2 ger. fokhagyma
1 fej vöröshagyma
paradicsom
juhtúró
kapor
csípős paprika

A tejfölt az átnyomott fokhagymával összekevertem, kicsit sóztam, és megkentem vele a tésztát. Szórtam rá felszelt hagymát, csípőspaprika-karikákat, paradicsomszeletet és morzsoltam rá juhtúrót. Ráreszeltem a sajtot, és meghintettem kaporral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...